zagen en piepen..

Hallo

Mijn dochter inmiddels 15 mnd heeft vanaf de geboorte bij elke fels gepiept. Vanaf juli werd ze verkouden en dit heeft tot januari geduurd.
Inderdaad ruim 6mnd. 6 Keer antibiotica plus ventolin en 2 keer longontsteking plus 3 keer oorontsteking. Eigenlijk is het echt begonnen in september ik zat 2 keer in de week bij de huisarts
Het ging 2 wk goed en dan begon het weer.
Op een gegeven moment naar kno arts geweest en is ze in december (ze was bijna 1 jaar) geopereerd aan de neusamandel en de oortjes (Viel reuze mee trouwens, ;s morgens geopereerd en 's middags al weer aan het spelen).
In januari weer benauwd piepen etc. Toen naar de kinderarts geweest. Maar kregen als uitleg dat dit probleem veel voorkomt bij kleintjes als ze verkouden zijn.
Maar wanneer ze goed eten, groeien geen allergie hebben. Dus verder gezond doen ze weinig. De luchtpijp is nog klein en dun, dus bij verkoudheid komt hij vol slijm en gaan ze piepen en krijgen ze weinig lucht. Sins begin februari is ze niet meer ziek geweest. Wel verkouden maar zonder al die toestanden erbij.
Hopeleijk blijft het zo. Trouwens de meeste kinderen met bronchitus hebben dit elke maand   in zomer iets minder.
De operatie heeft hier zeer goed geholpen.

Veel succes met alles en een ding als jij haar wil onderzoeken door een kinderarts moet je duidelijk zijn en doordrammen bij de huisarts.
Heb ik ook gedaan want die huisartsen (mijn mening) wachten veel te lang en denken het zelf te kunnen oplossen

Groetjes
 
Gienie
Onze dochter Rebecca (18 mnd) moet binnenkort voor de neusamandelen en oren doorprikken.
De KNO arts vertelde inderdaad dat het weinig voorstelt, ze moet om 7.30 in het ziekenhuis zijn en als alles goed gaat mag ze rond 12 uur weer naar huis.
Hoe heb jij je dochtertje voor bereid op het ziekenhuis ?   En hoe ging het na de operatie ?

groetjes
Melanie
 
Terug
Bovenaan