Zal ik dan eens even voor Esmé spelen??? Discussie!!

Lyanne speelt eigenlijk overal mee, geef ze een sok of een slabber  en daar is ze uren zoet mee!

Ik wissel wel vaak het speelgoed af in de box.2x Per week maakik de box helemaal schoon en doe er een schoon kleed in, dan krijgt ze ook ander speelgoed. De rest gaat weer onder in de box, daar zitten 2 grote rieten manden. Wel houd ik het speelgoed waar ze het meeste mee speelt in de box.

Zonder 1 knuffel kan ze niet slapen, haar Prins. We hebben er helaas niet 1 extra van gekocht, achteraf wel spijt van, want het muziekding wat in die knuffel zit, is stuk en dat was echt een draaaama!.

Groetjes, Marieke mv Lyanne

Nou, dan ik ook maar....hihi

Stef is heel makkelijk met speelgoed. We wisselen vaak af om te voorkomen dat hij zich teveel aan iets hecht. Ik zie me al steeds met van alles slepen omdat ie anders vervelend is.... Alleen als we ergens gaan slapen neem ik wat dingetjes mee van thuis, maar zelfs dat wisselt nogal eens....

Ach, als ie zich maar aan ons hecht, lijkt me dat goed genoeg...haha
Liefs Annet

Hier spelen ze met van alles. Tuurlijk er zijn wat favorieten maar niets is onmisbaar. En dat vind ik wel zo'n prettig idee!

Ik heb zijn slaappoppetje dubbel, omdat ie daar zo lekker mee kan kroelen. Maar pas was ik z'n poppetje vergeten en sliep ie gewoon met een willekeurige knuffel bij oma hoor.
Verder geef ik 'm steeds een paar speeltje om mee te spelen. Inderdaad niet te veel. Ik geloof ook dat ie daar onrustig van wordt. Maar als ik eerlijk ben word ik er zelf ook onrustig van. Ik hou van een soort orde. Mag best bende zijn, maar wel zo dat het snel weer opgeruimd kan.
Ik denk dat het ook per kind verschillend is hoor.
Ik ken dat onderzoek, en ik ben het er wel mee eens, maar bekijk het altijd per kind!!
Liefs Nelleke

Hoi,

Bij ons ligt heel veel speelgoed beneden, omdat we drie kinderen hebben en ze alledrie vaak beneden spelen. Bij ons wordt de kleinste automatisch geconfronteerd met veel speelgoed. Hij zoekt zich altijd zijn favoriete speelgoed op (en dat is vaak het speelgoed van zijn oudere broer)_.
Wat ik wel doe ( voor alledrie ), is een gedeelte van het speelgoed boven zetten, en dat af en toe eens omwisselen,.. dan blijft het speelgoed leuk en kun je ook eens afwisselen. Als ze iets een tijdje niet gezien hebben, vinden ze het ineens weer leuk.
Wat knuffels betreft, ben ik blij dat onze kinderen niet te gehecht zijn aan 1 knuffel,.. want mocht die kapot gaan of kwijt, dan is er een groot probleem. Mijn dochter van 6 heeft wel 60 knuffels,... die wil ze het liefst allemaal in haar bed, maar dat mag natuurlijk niet... Vroeger spaarde ik ook knuffels, en dat heeft ze van me overgenomen. Yanniek geeft niet veel om knuffels,.. gooit de knuffels met een boog over het bed heen.

Hiya Mommas,

hier niet echt favoriet speelgoed (tenzij het telt dat alles wat ik toevallig in mijn handen heb, acuut Max z'n favoriet wordt en hij ook heel hard moet brullen als ie het niet mag hebben)
Hij heeft wel een slaaptut, een stoffen luier....daar heb ik er ongeveer 12 van omdat ik ze gebruikte als spuug/kwijl doekjes toen ie nog heel klein was. Hij slaapt wel zonder maar als ie 'snachts wakker wordt dat valt ie sneller weer in slaap als je hem z'n tut geft. Steekt meteen zijn duim in zijn mond, haha zelfs midden op de dag als ie helemaal niet moe is, ik geef hem voor de grap z'n doek en meteen die duim in z'n mond.....pavlov reactie?

Ajuus, ilja mv Maximus 30-08-2006

Terug
Bovenaan