Zalf voor extreme eczeem

Mijn dochter heeft ontzettend last van eczeem op haar billen. we hadden het aardig onder controle door er savonds een vette creme op te smeren. Sinds gisteren grote rode plekken die warm aanvoelen. De huid is erg droog. Ze draagt geen luiers, altijd katoenen ondergoed. Ze heeft het ook aan de binnenkant van dr ellebogen en knieën als het warm is. Nu het dus mooier weer is, heeft ze er ook meer last van.

Nu ben ik op zoek naar iets wat helpt. Ik heb Lanette crème maar dat werkt niet. Via de huisarts wel eens zalf gehad, het wordt dan minder maar dan komt het daarna weer terug.
 
Ik zou kijken of je een verwijzing naar een dermatoloog kan krijgen. Mijn ervaring (bij mezelf en mijn zoontje) is dat je het nooit blijvend weg krijgt met die zalfjes, maar dat je het wel onder controle kan krijgen. Mijn zoontje had echt heel erg eczeem op zijn wangen en in de winter lag zijn huid steeds open van het krabben. We hebben ons vorig jaar een ongeluk gesmeerd met verschillende hormoonzalven van de dermatoloog. Nu blijft het onder controle met vooral vette zalfjes en af en toe weer hormoonzalf bij een uitbraak. Hopelijk groeien ze er dan op een gegeven moment overheen.
 
Ja ik ga ook zeker een doorverwijzing vragen. Zijn net verhuisd, ben nog bezig met inschrijven bij nieuwe huisarts. Dit is hopelijk ergens volgende week geregeld. Onze vorige huisarts vond doorverwijzen niet nodig, dus hopelijk straks de nieuwe wel.
 
Ik denk dat het afhankelijk is van je kindje wat de huid nodig heeft. Hier werkt vaseline advanced repair als onderhoud, iedere dag smeren. Lanette, koelzalf, cetomacrogol, vaseline, bepanthen, het hielp allemaal niets. Wel met periodes hormoonzalf erbij, met een goed afbouwschema. Als het weg lijkt te zijn, is het nog niet weg. 
Maar ook de douche olie en wasmiddel maken bij ons uit. Alles van neutral of balneum. 
 
wat vervelend! Hier ook 2 kindjes met eczeem (zit inde familie), heb heel geprobeerd met allerlei zalfjes. Uiteindelijk bij de kinderarts terecht gekomen en hormoonzalf gekregen met een smeerschema voor 6 weken. Je moet dat hele schema afmaken, ook als je denkt dat het over is. Hierna ging het een stuk beter en nu gaat het goed met op het zicht smeren ( dus stoppen als je denkt dat het weg is). Vroeger waren ze voorzichtig met hormoonzalf bij kinderen maar de consensus onder dermatologen dat je beter een uitgebreide kuur kan kan smeren en daarna op het zicht smeren. Zodoende smeer je over een een periode van meerdere jaren uiteindelijk minder.
Succes!
 
Terug
Bovenaan