Zalf voor extreme eczeem

Ga er deze week even achteraan. En als het bij de huisarts niet lukt, probeer ik het wel bij het CB.
De roodheid en warmte is gelukkig een stuk minder. Smeer het elke dag 2x in met vette zalf en in bad heb ik nu badolie zonder toevoegingen, ook geen parfum. En het lijkt iets te verminderen. Maar zodra ze het warm gehad heeft overdag, is het savonds weer mis. Hier is het helaas ook erfelijk.

Een heel schema om te smeren heb ik nooit gehad. Ik kreeg een tube mee, die moest ik 10 dagen smeren en daarna over naar een andere zalf (weet de namen zo niet). Tot ik vond dat het weg was en dan kon ik gewoon stoppen. Waarschijnlijk kwam het daarom steeds zo snel en zo heftig weer terug.

Bedankt voor jullie reacties!
 
Oh wat zonde dat je zonder goed smeeradvies weer naar huis bent gestuurd destijds. Wij smeerden ook echt een week of 6. Eerst 2x per dag, dan 1x, dan om de dag en zo verder afbouwen. Wat op een gegeven moment wel lastig is, is dat je niet meer zo goed weet waar de plekjes zaten. Je hebt ook andere schema's waarbij je 3 dagen smeert ofzo en dan 4 dagen niet. Maar die hebben wij nooit gehad. 
En de onderhoudszalf is echt even zoeken geweest. Uiteindelijk bij toeval achter de juiste zalf voor hem gekomen (mijn eigen creme was op en ik dacht, dan gebruik ik die van mijn zoontje even. Daar werd mijn huis dus slechter van. Toen ben ik mijn zalf bij hem gaan proberen en dat was de juiste zet. Gewoon de vaseline advanced repair). 
 
Ik heb ook een dochter met een eczeemhuid. Meerdere keren hormoonzalf moeten smeren. Op een ander forum kwam ik de tip tegen van La Roche Posay Lipikar tegen. Een bodylotion voor eczeemhuid. Dit is echt een lifesaver bij ons geweest. Sindsdien nog maar eens per jaar hormoonzalf nodig in plaats van om de paar maand. 
Uiteraard goed om te onderzoeken of er een andere medische reden is maar mocht het gewoon gevoeligheid zijn dan zou je dit zeker kunnen proberen.
 
Hi Roze wolkje ik lees net je berichtje, onze keine meid heeft heel veel baat bij la Roche-Posay baume ap+m
Werkt goed voor eczeem en droge huid. Je hebt er ook wasolie van en die gebruiken wij samen met de crème. Wie weet heb je er nog wat aan.
 
Liefs
 
Hier werkte de bodylotion van Naïf heel goed, die kun je ook in een probeer verpakking kopen bij de eros of kruidvat. Bij de dochter van mijn zus werkte dr. Leenarts weer heel goed. Ik vind dit zelf betere producten omdat er geen hormonen in zitten. Elk kind is weer anders dus het is even zoeken wat werkt. Eventueel kun je ook kokosolie proberen. 
Succes! 
 
Hè wat vervelend! Vaak komt eczeem vanuit de darmen. Het is een reactie op het immuunsysteem voor bijvoorbeeld voeding oid. Ik zou je aanraden om probiotica te geven aan je dochter. Orthica heeft hele goede voor alle leeftijden. En als je dan wilt smeren kijk dan eens bij Dokter Leenarts. Ook op haar site of bij de Etos kom je er achter welk product voor de eczeem geschikt is. Er zitten weinig ingrediënten in waardoor het niet schadelijk is. Maar probeer zo lang mogelijk niet de zalf van de huisarts te gebruiken! Succes er mee!
 
Bedankt voor jullie reacties. Op dit moment is de eczeem weg. Ik ben gaan smeren met neutral baby body cream. In bad doe ik inoli baby badolie en sindsdien gaat het goed. Als ik een keer gewone douchegel erin doe komt het meteen weer opzetten. Dus waarschijnlijk gewoon erg gevoelig voor alle "troep" die ze overal in doen.

Tot nu toe werkt dit dus erg goed, maar houd zeker jullie adviezen mbt andere merken in m'n achterhoofd mocht het weer terug komen. Ook naar de pro biotica zal ik eens kijken.
 
Terug
Bovenaan