Zalfjes, olie anti striae??? wie smeert er nog meer

Leuke vraagje!        

Ik ben een beetje nieuwsgierig.
Nou ben ik al een aantal keer bij de drogist geweest, ff kijken
en wat zie je... bekende merken eigen merken, MAMA-producten.
Zalfjes, emulsies, zwangerschapsolie,    voor de buik,borsten, billen en zelfs het perineum heeft een olie...
En allemaal doen ze hun eigen ding! tegen striae, droge huid enz.
Maar wie smeert er? En wat is jullie mening!

Ik smeer zelf met zwangerschapsolie. En dat bevalt me wel goed.
Maar das het enige wat ik heb geprobeert!

Nou ben benieuwd?!

Groetjes
Hanna
    18wk 4dg

Hallo,

Nu ik zwanger ben van me derde kindje smeer ik eigenlijk niet zo veel meer.
Zo af en toe eens met bodylotion van sanex.(vitality)
Maar ben van mening dat het soms niet tegen te houden is.
Kwam met me eerste zwangerschap 25 kilo aan.
Nou de striemen waren niet te houden.
Kon smeren wat ik wilde werkte echt niet.
Mijn tweede zwangerschap kwam ik 22 kilo aan heb zo ver ik weet geen striem bij gekregen hahaha waarschijnlijk omdat ik met de eerste al uitgescheurd was.
Met deze zwangerschap ben ik tot nu toe   5 kilo aan gekomen maar ben pas 17 en halve week zwanger.
Dus zal nog wel wat kilotjes bij komen maak me niet zo druk om striemen,krijg der tenslotte iets heel mooi's voor terug.
In veel gevallen zult het wel helpen smeren maar bij mij in ieder geval niet.
Succes met je zwangerschap.

groetjes angel
17 weken 5 dagen

Ik heb van mezelf al een vette huid en dat wordt er met een zwangerschap alleen maar erger op. Dus ik smeer niet. Bij de eerste heb ik overigens geen striae gekregen, maar dat schijnt ook met erfelijkhei  en leeftijd te maken te hebben.
Wel heb ik na de bevalling een goede vitamine e creme van biodermal gebruikt bij mijn schaamlippen bij de hechtingen. En ik moet zeggen dat dat mooi geheeld is.

mijn buik was na de bevalling een blubberige massa en die heb ik met etos mama creme ingesmeerd en ook die huid trok weer (redelijk) mooi strak. Echt strak is het niet meer helemaal geworden, maar de huid werd wel weer glad en egaal. Die was na de bevalling grof; net als een uitgelubberde ballon.

smeerse
greet

Hoi,
Al voor de 20ste week had ik de eerste strepen te pakken. Op dit moment zou een zebra jaloers zijn op mijn buik! (en ik ben "pas" 23 weken) Smeren doe ik trouw; maar geloof dat het geen klap uitmaakt. Verder gaat bij mij alles precies het zelfde als bij mijn moeder; dus inclusief zebrahuidje, en heb ik een geweldige zwangerschap.

Groetjes Wendy

Hoi Hanna,

Ik gebruik zelf borstencreme van de ETOS mama-lijn. Ben pas 9 weken zwanger, maar m'n borsten voelen alsof ze op exploderen staan, haha! Ik heb nog striae van toen ik in de pubertijd ineens uitdijde - borsten, billen, heupen, dat werk. Gelukkig is er tot nu toe nog niets bijgekomen, maar ja, ik heb nog geen echte buik.

Het schijnt wel dat je sneller striae krijgt als je jonger bent, omdat je huid dan nog strakker zit, zeg maar. Ik ben 33 dus dat is een geluk bij een ongeluk, haha! Nu smeer ik nog gewoon met bodylotion die ik nog heb, maar als ik begin uit te dijen, ga ik wel iets speciaal voor de zwangerschap kopen, denk ik. Iets met veel vitamine E schijnt ook eventuele striae minder zichtbaar te maken. Er is van alles te koop, maar volgens mij zijn die dingen van Etos of Hema ook prima. Oh, en de Tuinen hebben ook prettige spullen - die ruiken lekker natuurlijk (ik kan op dit moment ECHT niet tegen chemische geurtjes! )

Oh ja, perineum-olie is geloof ik bedoeld tegen het uitscheuren - geen idee of 't helpt, maar ik ga het wel proberen, haha!

Succes met kiezen!
~Hilde

Hai!

Leuke vraag!!! Ik smeer v.a. week 6 de mamaserie van de Kruidvat en nu ik in mijn 24e week zit kan ik echt met trots zeggen dat er nog geen streepje bij is gekomen.
Van mijn puberteit heb ik een paar straiestrepen overgehouden, maar die zijn niet erger of meer geworden.
Dus voor mij geen ander merk meer!

Succes met smeren dames!!
Groetjes, Sigrid

Ikhad in Veilig Zwanger gelezen dat striae bij zwangeren boven de 30 jaar eigenlijk niet voor zouden komen.

Yeah right.

Ik was 35 jaar bij mijn eerste zwangerschap en in no time zag mijn huid rond de navel eruit als blauw-paars craquelé en het is nooit meer weggetrokken, ondanks flink smeren (zowel voor als na de bevalling en ik was reeds begonnen met smeren voordat de eerste striae zichtbaar waren).
Ik geloofde ook eigenlijk vooraf niet, dat het smeren zou helpen.

Ga maar na: de huid is gemaakt met als belangrijkste functie bescherming van de binnenkant van je lijf tegen de invloeden van buiten. De huid hoort dus niets op te nemen of door te laten. Dit gebeurt eigenlijk alleen als de huid al beschadigd is (door huidafwijkingen zoals exceem, verbranding of b.v. psoriasis etc). In vrijwel alle andere gevallen hoort de huid gewoon niets op te nemen. Maar ja, ik wilde toch geen risico nemen, aangezien ik best gevoelig ben voor het ontwikkelen van striae.

Nu bij mijn tweede zwangerschap (ben nu 33 weken ver) smeer ik niks meer. Met die hitte van de afgelopen zomer heb ik het idee, dat de warmte ook alleen maar toenam, als ik iets smeerde. Ik vond het verstikkend.

Maar misschien dat een ander het wel prettig vind en er baat bij heeft.

Hoi allemaal,

Ik ben nu 35W zwanger. Ik heb al die tijd met Zwitsal Mama gesmeerd. Dat vond ik prima werken en lekker ruiken. Ik heb ook het idee dat als ik het niet gebruik dat mijn buik veel trekkeriger aanvoelt.

Borstencreme heb ik van Etos gebruikt, maar gebruik ik eigenlijk niet meer. Ik vind het niet prettig aanvoelen.

Groetjes Willemijn

Terug
Bovenaan