Ze 'doet niks'...en hoe krijg ik haar zover dat ze wel weer iets gaat doen?

Hi Eveline,

Als je je zelf geen zorgen maakt is dat meestal een goede indicator. Ik las ergens dat je denkers en doeners hebt en dat ook dat af en toe switch. Mocht je je toch zorgen gaan maken, bel het bureau!

Mijn kleine is zo druk met bewegen dat ze af en toe overmoe is door het bewegen....zij neemt juist geen tijd om dingen in haar op te nemen...

Succes met je kleine meid.

PS Als mijn dochter zich dan toch eens verveelt (6 maanden) dan neem ik haar mee in de wipstoel naar de badkamer als ik me ga douchen, naar de keuken als ik aan heet koken ben etc.

Deetje

Hoi Eveline,

Nynke heeft ook een hele tijd niet meer "gepraat". Ook was het toen heel moeilijk om haar tevreden te stellen. Ik had het idee dat ik haar de hele dag bezig moest houden en dat ze zichzelf niet kon vermaken. Dit was ook zo van 4 tot ruim 5 maanden. Nu sinds ongeveer een à twee weken is ze totaal veranderd. Ze kletst de oren soms van je hoofd, vermaakt zich weer prima met dezelfde speeltjes en is echt de hele dag bezig. Ze huilt ook een stuk minder dan voorheen. Het is hier echt genieten op het moment. Rollen doet ze nog niet maar dat komt door de spreidbroek.
Dus misschien is het bij Esther ook gewoon een soort fase waar ze ineens uitkomt!

groetjes,
Daphne

Fijn dat je het topic hebt geopend.
Ons dochtertje van vijf maanden heeft ook een beetje een lamlendige periode heb ik het idee. De box is na vijf minuten al echt niet meer leuk, maar ook bij mij op schoot lijkt het soms saai. Zit ze aan de kussens te plukken, of aan haar kleren, maar met mij kletsen, ho maar, terwijl ze daar eerst geen genoeg van kreeg. Andere mensen daarentegen zijn wel heel erg leuk. Ik denk dat mijn tronie haar begint te vervelen.  Ze doet dus nog wel een hoop dingen, maar ik ben saai en de box ook. Draaien gebeurt hier ook nog niet hoor.
Ik ga er van uit dat het een fase is die vanzelf weer over gaat, maak me nog geen zorgen. En uit voorgaande reacties bleek dat meer babies dit hebben (gehad) dus denk dat we maar even geduld moeten hebben.
Gr Irene

Ha Eveline,

Ik ben dan wel net geen 'voorjaarsmama', maar het scheelt niet veel (dochtertje is op 29 december geboren). Ze is nu dus 25 weken.
Ik herken wel wat je schrijft. Ook hier is het een paar weken rustig geweest. Ze huilde niet, maar ze brabbelde en gilde ook niet zoveel meer. En sinds anderhalve week is het weer helemaal terug! Het is weer echt gezellig om met haar te keuvelen en te stoelen.
Daarvoor lag ze (zoals hierboven ook al iemand schreef) gewoon    rustig in de box (ze deed wel wat met de gym) of in de wipstoel met iets in haar handen. Maar nu speelt ze ook weer meer: dingen grijpen en zo en d'r teentjes vastpakken. Rollen doet ze ook nog  niet.  
Het hoort er vast helemaal bij zo'n periode.
Nog even geduld...

Groeten,
Wilmi

Pffffff, nou, ik vind het toch wel fijn om te horen dat ze niet de enige is. Ik weet wel 'ieder op zijn eigen manier' enzo, maar het leek me ook zo balen als ik nou straks net die ene peuter heb die niks leuk vindt of zo, haha!
Maar dan wachten we het af! Het was vannacht ook pet, dus misschien zitten er ook wel tanden dwars?

Maar ik ben blij om te horen dat Esther niet de enige lig-baby is...als ik de verhalen lees krijg ik soms het gevoel dat alle kindjes uitermate actief in de box aan het spelen zijn. Maar ze kunnen dus gewoon zo'n niet-actieve fase hebben. Ben benieuwd wat ze dan gaat doen straks als ze weer in actie komt!

Groetjes,

een toch wel opgeluchte Eveline

Ik ben wel blij met dit topic, want hoewel Laura zich wel om kan draaien, verdomd ze het op het moment gewoon, ook als ik niet in de buurt ben. In de wipstoel voor de tv is wel leuk (samen met mama dr. Phil kijken), alleen in de box gaat ook wel, maar iets doen, ho maar. De voetjes zijn hier ook nog niet ontdekt. Komt vanzelf, hoop ik.

Groetjes Ilona

Volgens mij heb jij er eentje die echt volgens het boekje nu haar sprongetje... nou ja SPRONG.... is een beter woord, heeft.
Als ik het boek zo lees, dan is dit echt een klassiek voorbeeld zeg maar. Ik zou me niet te veel zorgen maken, Esther haalt dat echt wel weer in.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan