ze blijft maar spugen.

Hallo,

Nou hopelijk lukt het deze keer wel IS pas de derde keer (stom forum)
Maar goed mijn dochter nu ruim 12 weken spuugt eigelijk al vanaf haar geboorte wisselend kleine beetje of soms bijna halve voedingen terug.
Dan gaat het weer een of twee dagen redelijk maar nu is het weer helemaal mis.
Vanmiddag met de fles had ze net 100 cc op toen ze me weer eens helemaal onder spuugde.
Het loopt dan zelfs haar neus uit (zo zielig om te zien)
Ook geeft ze soms 2 3uur na haar  laatste voeding weer een hele flats terug.
op het cb zeggen ze dat ze goed groeit en dat het vanzelf over gaat als ze ouder wordt.
Ze krijgt momenteel nutrilon 1 en af en toe nog een flesje gekolfde borstvoeding allebei  met nutriton johannesbroodpitmeel erdoor heen,
Kan iemand mij een voeding aanbevelen waardoor ze misschien minder gaat spugen?
Of andere tips.
Ik doe nu al halverwege de voeding een boertje. Na de voeding pposje rechtop houden.
Niet teveel onverwachtse bewegingen.

Groetjes Karin

Hoi Karin,

Ik heb geen tips voor je voor voeding.

Maar ik was vroeger ook een enorme spuger, vaak ook de halve of bijna de hele voeding die er weer uit kwam. Mijn moeder heeft toen ook andere voeding gekregen, die zou moeten helpen. Maar dat hielp niet. Het is uiteindelijk inderdaad vanzelf overgegaan en ik was gewoon een gezonde baby die goed groeide. En ik heb er ook helemaal niets aan overgehouden.

Het is zeker heel vervelend dat spugen. Ik hoop dan ook van harte dat iemand je wel een goede tip kan geven en dat deze dan ook werkt. Ik wil alleen aangeven dat als je kindje goed groeit, ze voldoende voeding binnen houdt.

Groetjes,
Leeuwtje

Hallo,

Ik lees dat je je dochter johannesbroodpitmeel geeft, waarom?
Mijn dochtertje had heel erg last van krampjes en gaf ook veel terug  en heb dat toen ook geprobeerd, daar ging ze ook veel van spugen, het is nl wat zwaarder, dus moeilijker verteerbaar.
Ik ben er na een paar voedingen mee gestopt en heb vanaf dat moment alleen nog maar nutrilon 1 gegeven, de krampjes zijn uiteindelijk overgegaan met een maand of 4.

Heb je weleens bij de dokter aangegeven dat ze zoveel spuugt?

groetjes

Het JBPM is voorgeschreven door de kinderarts omdat ze tijdens het spugen in het ziekenhuis vaak een zuurstofdipje had.
Ik heb er inderdaad weleens over gedacht om ermee te stoppen maar omdat ze ook weleens halverwege de voeding veel terug geeft denk ik niet dat het met moeilijker verteerbaar te maken heeft.
Het is ook niet zo dat het echt kokhalzen is zogezegd. meestal is het gewoon dat het omhoog komt zetten en dan haar mond uitloopt.
Zoals ik schreef zegt de CB arts gewwon dat het goed gaat en dat ik zo door moet gaan.
Ze komt aan e is hartstikke tevreden met de voedingen.
Ze plast en poet goed en slaap meestal 's nachts op 150cc minimaal 8 uur door.
Dus ze houd voldoende binnen om te groeien.

JBM is hele dikke voeding, mijn dochter vond heel erg vies. Je zou kunnen proberen om de voedingen af te wisselen, dus om en om met JBM en kijken hoe ze daar op reageerd.
Misschien is JBM niet meer nodig of vind ze het ook vies.

Succes ermee

Hallo,

Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn zoon (inmiddels 3). Mijn dochter (van 4 mnd) deed het ook. Ik gebruik dus wel Nutriton in combinatie met Nutrilon Omneo. Omneo is ook voor spuugertjes. Ik doe op 200 cc melk ongeveer 3 schepjes Nutriton en nu gaat het prima. Mijn zoon heeft veel langer gespuugd. En dat ging soms echt tot aan de muren omhoog. Zolang ze maar groeien is het wel goed lijkt mij, maar het is wel erg vervelend om te zien als ze zo spugen.

Succes.

Ilona

Hallo Karin,

Onze dochter is inmiddels 5 mnd oud en ook een spugertje. Toen ze nog iets kleiner was, kon ze een meter ver spugen (en ook uit haar neus, net als jullie kleine). Wij zijn toen naar een Osteopaat geweest en het spugen is hierdoor niet gestopt, maar het ging wel met minder kracht en niet meer door haar neus.
Als onze dochter een flesje krijgt (ze zit voor het grootste deel nog op bv), mengen wij dat inderdaad ook met Nutriton (JBP) en hierdoor komt er ook iets minder terug dan met de bv.
Verder staat haar bedje een beetje schuin op blokken en doe ik niet te wild met haar na het eten.
Iedereen zegt dat het vanzelf over gaat en zo lang ze goed groeit is er niets aan de hand. Toch zou ik blij zijn als ze er helemaal overheen is, want het blijft een zielig gezicht (vooral als ze twee uur na een voeding spugen en dat vies smaakt).
Heel veel kan ik je dus niet helpen, maar misschien staat er toch nog iets bij dat je nog niet geprobeerd hebt?

Groetjes,

Renate  

als ze wel goed blijft groeien, zal ik me niet zoveel zorgen maken.
als ze qua gewicht niet aankomt, zal ik eens naar een kinderarts stappen. Mijn zoontje spuugde ook veel, hetzelfde verhaal als jij hebt zeg maar. Hij had een kleine aangeboren afwijking aan een spier onder aan de maag. De maag kan dus niet voldoende ledigen naar de darm. Als je vervolgens een voeding geeft, maar maag is nog half vol, vliegt het teveel er dus uit.
als je je echt zorgen maakt, dan moet je actie ondernemen. Ik moest ook aankijken en accepteren dat het een spugertje was, maar mijn gevoel was niet goed, omdat hij niet goed groeide. En zie daar. Volg je instinct.

succes.
gr.Petra

Terug
Bovenaan