Ze ligt in een stuit: moxa therapie / Keizersnee etc.???

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Vanochtend een echo gehad en onze meid ligt nog netjes met haar hoofd omhoog en haar billen naar beneden (beentjes ook omhoog).

Over 2 weken terug en als ze dan nog niet gedraaid is krijg ik de mogelijkheid om moxatherapie toe te laten passen (chinese geneeskunde met goede resultaten). En als dat niet helpt moet ik naar het ziekenhuis en gaan ze haar proberen te draaien.

Mocht dit niet helpen dan heb ik de keuze tussen een stuitbevalling en een keizersnee. Dit zal dan bijna zeker een keizersnee worden aangezien ik een hele zware bevalling van mijn zoontje heb gehad en de meeste stuitbevallingen in een keizersnee eindigen.

Wie  zit in ongeveer hetzelfde schuitje en of   heeft raad / tips? Graag!!

Groetjes,
Rosanne
(mama van Quentin 3 jr en 33,4 wk zwanger van de 2e)

Geen raad of zo maar bij mij lag de baby met ruim 33 weken ook nog in stuit en bij de laatste controle (ruim 35 weken) was ze toch gedraaid. Het kan dus ook nog steeds vanzelf goed komen.....

Succes, Juul

Hoi Rosanne,

Jammer dat je kind in stuit ligt! Ik heb ook van Moxa therapie gehoord, maar helaas nooit een goed resultaat gezien. Maar kwaad kan het ook niet, dus why not.
Over draaien zou ik wel even goed nadenken als ik jou was. Het kan erg pijnlijk zijn voor jou en de baby kan reageren met een trage hartslag. Bovendien zijn de slagingskansen niet zo groot. Laat je in ieder geval goed voorlichten van te voren!
En een keizersnee is absoluut geen ramp! Ik krijg er ook een en ben er eigenlijk wel blij mee.

Groetjes,
RV

ook van mij even een oppeppertje: mijn oudste zoon is ook nog gedraaid met 35 weken en 2 dagen........dus wie weet....
In ieder geval heel veel sterkte, en het komt vast allemaal goed!!
Dikke kus Hilma.

Onze zoon lag ook in (onvolkomen) stuit en ben inmiddels via een keizersnede bevallen. Persoonlijk hebben wij niet voor een draaipoging gekozen maar voetreflex. Schijn bij 70% te helpen en een draaipoging heeft maar 40% kans van slagen. Helaas hoorde wij niet bij die 70% maar het is het proberen waard (je krijgt dit ook vergoed van je verzekering).

Succes en hopelijk draait je kleintje nog!

Gr. Sam

Jammer hè dat de kleine in stuit ligt.
Maar wie weet draait het nog.
Ik hoop het althans voor je, het schijnt op het laatste moment nog te kunnen draaien.
Ik kan me voorstellen dat je voor een keizersnede zou kiezen omdat je vorige bevalling ook niet helemaal soepel ging (doet het nooit volgens mij maar jullie snappen me wel).

Bij ons liggen de kleintjes alle 2 ook in stuit, eentje ligt met zijn kontje al in het bekken.
Nu wil ze dus de kleintjes in principe ook op de natuurlijke manier geboren laten worden, maar zelf sta ik daar nog niet helemaal achter.
Volgens mij ligt het er heel erg aan welke gynaecoloog dat je hebt.
De kleintjes zijn ook niet heel erg klein tot nu toe (gelukkig maar).
Nu met 34 weken wegen ze allebei 2500 gram. Dat weegt normaal 1 kindje met 35 weken, dus daar ben ik op zich heel blij mee. Maar als het zo lekker door blijft groeien!
Pff dan kan ik 8 ponders in stuit eruit gaan baren.
Maar het belangrijkste vind ik dat de kleintjes gezond geboren worden en met de natuurlijke manier ben ik veel te bang dat er 1 zuurstof tekort komt.

Nou iedereen suc6!
Liefs plodder.

Toch schijnt een natuurlijke stuitbevalling beter te zijn dan een keizersnede........las ik bij de verloskundige........maar lijkt mij ook wel erg spannend om naar uit te zien.....
Succes!! Hilma

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Ik hoop ook nog dat ze zelf nog draait. Ik hoor het over 2 weekjes weer.

Wat betreft het niet soepel gaan van de bevalling: nee inderdaad, geen enkele bevalling gaat "soepel" maar als je kind ter wereld komt na 24 uur met vacuum pomp met een apgar van 5 en vervolgens een tijd in de couveuse moet met infusen in het hoofdje, sondes in de neus en helemaal volgeplakt met draadjes en beademd wordt dan is dat dan waarschijnlijk een andere omschrijving dan het niet soepel lopen van mijn bevalling

En dan heb ik het nog niet over dat ik vervolgens een manuele placenta verwijdering heb gehad onder gehele narcose. Er zat een scheur in de navelstreng en deze was extreem kort.

Tja, dan kies ik inderdaad nu voor een keizersnee. En dat alleen maar omdat ik nu graag wil dat het kindje "gezond" ter wereld komt. Mijn pijn interesseert me dan weinig.

Maar ik hoop dat ze nog draait.....

Groetjes,
Rosanne

Terug
Bovenaan