ze loopt!

girl-mom

New member
Wat gaat het snel zeg. ons meisje loopt sinds kort! Het praten is nog steeds niet iets wat ze doet. Hoe zit het met de voedingen van jullie kindje? Ik geef nog steeds in de (ochtend en avond) een fles melk. tussendoor flesje met ranja. uit een tuitbeker drinkt ze niets!
Ik vind het soms moeilijk om te weten of ik het allemaal wel goed doe. Of ik sommige dingen meer met haar moet doen ect. tandenpoetsen krijg ik bijna niet voorelkaar bij dr. en net als drinken uit een drifaxfles moet ze dat ook afleren? Moet ik er strenger in zijn?
 
nou he wat gaat het snel! Ook hier zijn de eerste stapjes gezet. wat betreft het steng zijn.... ik heb het idee dat als je het blijft stimuleren en dus blijft aanbieden het ze vanzelf wel gaan doen. Mijn mannetje drinkt als uit een gewone beker en eigenlijk helemaal niet meer uit een fles of tuitbeker.
Maar die van mij wil eigenlijk geen stukjes eten. De grote stukjes haalt uit uit zijn mond met het avondeten en heeft ook nog steeds een fruithap. Ik blijf de stukjes wel aanbieden en merk dat er steeds weer wat verbetering inzit.
brood en koekjes e.d eet hij dan wel weer gewoon. komt allemaal vanzelf hoor lijkt mij.
 
Wat gaat het snel he, hier loopt de kleine man aan onze handen door de kamer...
Wat betreft het streng zijn, ik zelf ben er van overtuigt dat het ene kind sneller is dan het andere kind, gelukkig zijn wij ook niet allemaal het zelfde. Dat van die tuit beker komt vanzelf, zodra ze door heeft dat het lekkerder/makkelijker is, ik zeg gewoon spellenderwijs aan leren. Dat doe ik zelf ook, ik neem met de kleine man overal de tijd voor, ik merk dat hij het dan beter oppakt en nog leuk vind ook.

Streng zijn heeft geen zin, laat je dochter gewoon gaan.
 
Gaat zo snel allemaal! Julian loopt aan 1 hand mee en kan al los staan. Hij zegt ook al een paar woordjes: papa, mama, die en ja.
Julian weigert ook om uit een tuitbeker te drinken. Wij hebben toen een difrax rietjesbeker aangeschaft en daar drinkt ie al zeker een half jaar uit. Dat gaat wel goed.
En zijn yoghurt krijgt ie in een oefenbeker van difrax. Het is flink smeren,maar welheel grappig.
Hij krijgt verder ook nog gewoon flesjes, in de ochtend en avond en na het brood eten in de middag krijgt ie ook ongeveer 100 cc.

Ik denk ook dat het allemaal wel vanzelf zal gaan. Pushen heeft geen zin, werkt juist averechts.

 
Onze dochter loopt ook sinds 2 dagen! In 3 maanden tijd heeft ze leren kruipen zelstandig gaan zitte optrekken en lopen,En dat terwijl ze met alles toch wat langzamer was ;) Ze krijgt Sl avonds nog 1 fles smorgens en tussende middag brood en gewoon fruit en koek tussendoor avond eten gaat super goed! Bij het brood drinkt ze uit een gewone beker, maar zo tussen door nog uit een tuitbeker anders ligt t overal ;)
 
Onze dochter loopt sinds ze 11 maanden is en begint nu al bijna te rennen. Het gaat inderdaad erg snel. Het is onze 2e dochter en ik heb bij de eerste gemerkt dat je vooral niet al te veel moet pushen uiteindelijk (als je het inderdaad blijft aanbieden) komt het allemaal goed. Ze vond tandenpoetsen ook echt een drama en nu (bijna 3) is het helemaal geen probleem meer.
 
Harm loopt ook sinds deze week los. Echt heel leuk. Drinken tussendoor gaat uit de tuitbeker ivm het knoeien. Melk en yoghurt drinkt hij zelf uit een beker.
Praten doet hij nog niet, maar wil wel een hele boel vertellen.. :)
Leuk om te lezen hoe 't met jullie kleintjes gaat!
Ik ben ondertussen alweer 13 weken zwanger van onze 3e. Voel me gelukkig erg goed, wel moe, maar dat hoort er ook echt wel bij.
Liefs
 
Terug
Bovenaan