... ze valt steeds op haar hoofd ... !!

Hallo moeders,

Mijn dochtertje van 9 maanden zit graag op de bank, speelt ook graag op de bank. Uiteraard hou ik haar in de gaten vanwege vallen. Laatste tijd is ze nogal acrobatische toeren aan het uithalen en is ze nu 2x op haar bolletje gevallen op de grond! Er liggen kussens, opgevouwen boxkleed ...  maar net als ik even nar de keuken loop of de  toilet, BOEM ...  en ja ... flink huilen. Gelukkig is dit kort, in gedachten zie ik grote blauwe builen maar die blijven uit!!

Kortom, ik schrik er toch wel van en ja,  zal ik ze maar op de grond zetten? Het is geen meisje voor in de box, dan gaat de sirene echt aan!!!  

Je hoort wel dat kindjes vallen en opstaan, het bij de leeftijd hoort maar  moet hier nog even aan wennen. Je bent altijd bang dat ze er gelijk iets aan overhouden.

Groetjes Es  
 
Hoi Es,

9 maanden  vind ik  nog erg jong om alleen op de bank te zitten! Wanneer jij naar de keuken loopt, zou ik haar gewoon op de grond zetten of toch in de box. Heb je een speeltje of boekje waar je haar mee kunt afleiden?
Onze zoon van 19 mnd. weet ook regelmatig zijn hoofd te stoten. Blijkbaar ligt daar toch nog het zwaartepunt

Sterkte ermee, Marijon
 
Ik laat Zarah (13 maanden) nu nog steeds niet zonder toezicht alleen op een bank spelen. Ze begint nu pas een beetje te snappen dat ze niet met haar hoofd naar voren de bank af moet klimmen, maar eerst de benen. Wanneer ze dat echt goed doorheeft, zal ik wat minder hoeven op te letten. Met 9 maanden zou ik er inderdaad goed op letten dat ze er niet vanaf valt. Spelen op de bank kan natuurlijk wel, maar dan is het handiger als je er even bij blijft zitten.

Groetjes!
 
Mijn dochtertje wil gewoon ABSOLUUT NIET in de box, dit was al toen ze 5 maanden was. Afleiden werkt niet, ik heb het vaak geprobeerd en ja, hoe ver moet je gaan?!

Op de grond op een speelkleed gaat  goed al blijft ze  de bank gewoon erg leuk vinden  ... ziet zo heel veel.

Gr Es

 
Hoi,

Sorry dat ik het zeg maar ik vind het echt onverantwoord om haar alleen op de bank te laten op zo'n jonge leeftijd!! Straks valt ze echt een keer goed op der bolletje en dan!? Maar goed je moet het zelf weten... Ik zou het iig nooooit doen. Dan maar even brullen in de box of wat je zelf al zegt op de grond.

groetjes
 
Ik zou haar op de grond zetten hoor. Ze vallen 100 keer goed, en 1 keer goed fout! Dus als je het kan voorkomen door haar even op de grond te zetten.........
9 maanden is echt nog te jong om zo alleen te laten, al is het maar voor een paar seconden!

Pauline
 
quote: esther36 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-06-2009 19:56:46'));

Mijn dochtertje wil gewoon ABSOLUUT NIET in de box, dit was al toen ze 5 maanden was. Afleiden werkt niet, ik heb het vaak geprobeerd en ja, hoe ver moet je gaan?!

Op de grond op een speelkleed gaat  goed al blijft ze  de bank gewoon erg leuk vinden  ... ziet zo heel veel.

Gr Es



Ik zit echt met verbazing te lezen, dacht dat ik je eerste berichtje verkeerd begrepen had, maar nee, je laat haar écht alleen op de bank!
Ons zoontje is 19 maanden (dus 10 maand ouder!)  mag nu pas alleen op de bank! Nu ik zeker weet dat hij er zelf achterstevoren afgaat en ik hem kan vertrouwen dat hij het echt ook alleen op die manier doet! Mocht hij gaan stunten op de bank is het ook weer heel snel afgelopen. Nu hebben we de mazzel dat hij er nog niet zelf op kan klimmen omdat de bank te hoog is..
Ook ik ben het dus met mijn voorgangster eens dat ik het erg onverantwoord vind!
Ook al zou ze er op een verantwoorde manier af willen is het fysiek gewoon niet mogelijk! Dat blijkt dus ook wel anders valt ze niet op haar bolletje....
Ik zou als ik jou was  dus ook héél blij zijn dat er nog geen noemenswaardige verwondingen te betreuren zijn en die ook zien te voorkomen in de toekomst.
En tja de redenatie "ze vind het zo leuk" daar kan ik niet zoveel mee, er is nog zoveel wat ze dadelijk "zo leuk" vind maar wat ook niet altijd kan/mag.
Nu beslis jij nog voor haar wat wel en niet kan, gewoon omdat zij simpelweg de gevaren niet kan overzien!

Sorry voor mijn felle reactie maar ik kon het niet anders formuleren..

Groetjes Saskia
 
Schrik er ook een beetje van eigenlijk. Niet alleen dat je haar alleen op de bank laat spelen, maar meer om de reden. Dus omdat zij het zo leuk vind op de bank, dan laat je haar dat doen? Met alle consequenties van dien? Je kunt haar toch beter laten huilen in de box als je naar het toilet toe moet, omdat ze het niet leuk vind, dan laten huilen omdat ze gevallen is?
 
Terug
Bovenaan