... ze valt steeds op haar hoofd ... !!

romy is ook 9 maanden en zit alleen op de bank als ik naast haar zit, ze zit eigenlijk altijd op de grond,meestal op het grote kleed en zet ik de salontafeltjes aan de kant,  ik heb haar speelgoedbakje er naast staan en ze is "uren" zoet om alles eruit te halen en te bekijken, ik zorg ervoor dat er niets in de buurt staat waar ze zich aan kan stoten als ze om valt, en als ze ligt rolt ze lekker naar haar speeltjes toe.
maak gewoon een veilig plekje voor om te spelen, ze vallen later nog vaak genoeg, je hoeft het nu niet op te zoeken.
gr
miranda
 
Ik denk dat niemand echt begrijpt dat het niet even brullen was in de box. Als een kindje steeds zo overstuur is, ga je iets anders zoeken. Liggen op een speelkleed was ook geen optie dus plaatste ik haar in een zithouding op de bank. Dat is maanden prima gegaan en denk niet DAT IK MIJN DOCHTERTJE NIET IN DE GATEN HIELD. Natuurlijk wel?! Op een gegeven moment kan het niet meer zoals nu omdat ze meer gaat ontdekken en ze dus van de bank kan kukelen. Inderdaad als je net even de andere kant op kijkt.

Het in de box zitten gaat nu beter sinds enkele dagen!!! Ik denk doordat ze  meer kan over zien ... Ik denk ook dat ze het liggen in een box of een speelkleed aan zag voor slapen. En ze was/is geen slaper overdag.

Groetjes ...
 
Het was (mijn reactie in ieder geval) niet bedoeld als aanval hoor. Ik begrijp trouwens heel goed wat je bedoeld met dat brullen in de box. Mn dochter van 8 maanden vind het ook niks. Ook liggen op het speelkleed is gillen. Ze wil alleen overeind zitten, en het liefst nog staan.....
Wat ik dan deed als ik moest plassen, was haar meenemen. Dan mocht ze voor het toilet op de grond zitten (wel goed schoonhouden natuurlijk). Je ben wel de hele dag door aan het sjouwen maar goed..... Ennuh.... dat is het toilet straks met zindelijkheids training iig ook niet meer nieuw/eng....
 
Zarah is ook nooit een grote fan geweest van de box, maar gelukkig betekende dat bij haar niet altijd extreme huilbuien. De box hebben we dus na haar eerste verjaardag maar weggehaald, haha.
Maar omdat jij zelf schreef dat je dochtertje van de bank viel, nét als jij naar het toilet ofzo was, dan betekent dat toch dat je haar alleen gelaten hebt op die bank? Ik schreef al eerder dat het natuurlijk geen probleem is als ze lekker op de bank speelt. Maar als je dan echt even weg moet, leg haar dan even op de grond. Ook al vindt ze dat niet leuk. Kinderen zullen in hun leven wel wat meer dingen moeten doen die ze niet leuk vinden, net als wij volwassenen, haha!
 
Hoi,

Ik snap ook niet zo goed waarom je haar op de bank zet!?
Daar is ze toch veel te klein voor! Leg wat kussens of het boxkleed op de grond en laat haar daar spelen!
Onze jongste is nu 17mnd en kan zelf op de bank klimmen, dus dan houd de controle een beetje op, maar zolang ze iets nog niet zelf kunnen is dat met een reden en zijn ze er dus nog niet klaar voor!

Gr MJ
 
hoi,
ik denk dat je je kindje wel de gelegenheid moet geven om er aan te wennen.
maak een leuke plek op de grond met een groot kleed( dekbed met gekleurde hoes?) en ga daar samen zitten met het speelgoed.
ik zou de bank even helemaal weglaten en dan even een paar dagen volhouden.
huilt ze ook als jullie samen spelen of een boekje lezen?
als ze 9 maanden is moet ze ook op de grond goed kunnen zitten en als ze omvalt, valt ze zacht.
jij bent de mama en jij bepaalt wat goed is en de bank hoort daar denk ik nog even niet bij.
succes!
miranda
 
Mijn oudste dochtertje (nu 2 jr/3 mnd) vond het ook niet prettig in de box maar op los kleedje met wat speeltjes in de buurt wel. Verder had ik van cotoons een opblaasbaar stoeltje met een tafeltje ervoor met speeltjes waar ze ook al in kon zodra maar een beetje kon zitten. Vond ze ook leuk en verder geld...veiligheid voor alles! Op de bank laten zonder toezicht heb ik dus nooit gedaan ook als ze het niet leuk vond. Dus...op de bank spelen is op zich prima maar zodra je wegloopt, ook al is het maar even, kind op de grond of in de box lijkt mij. Anders...zou ik er ook niet raar van opkijken dat ze steeds maar weer valt.
 
oh, heb zelf de box overigens echt nauwelijks gebruikt. (alleen toen ze nog heel klein was) nu met de tweede gebruik ik hem veel intensiever omdat er nu dus een peuter rondloopt van ruim 2 jaar die ik toch ook niet continue in de gaten kan houden
 
Terug
Bovenaan