ze wil geen fles!!!

Lieve mede-mama's

Mijn dochtertje van 14 weken wil geen fles. Heel lastig, want ze krijgt nog volledige borstvoeding. Maar omdat zij geen flesje wil, kan ik nooit een hele dag weg.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
-moedermelk van dezelfde dag geven
-alle soorten spenen al geprobeerd (dental, kers, avent, 3-standen)
-de moedermelk op verschillende temperaturen aangeboden van net te warm naar net te koud en helemaal koud.
-flesje laten geven door mij, door papa, door oma, door opa.

Heeft iemand voor mij de tip om haar toch de fles te laten pakken??
Mijn vader is ervan overtuigd dat als ze echt honger krijgt ze de fles wel pakt en mijn moeder heeft al gezegd de speen in de suiker dopen of in de limonade-siroop.

Wat vinden jullie hiervan?? Ik vind ze zelf een beetje ouderwets. En mijn meisje een hele dag honger laten lijden, zie ik ook niet zo zitten.

wie kan mij helpen???

Liefs Michelle
 
Hallo,

helaas kan ik je hierbij niet helpen, maar ik wilde even laten weten dat het me niet verstandig lijkt om de speen in suiker of limonade siroop te dopen. Suiker is niet goed voor de kleine, ze adviseren ook volgens mij  pas na 1 jaar suiker te geven.

groetjes wing
 
Hoi Michelle,

Mijne is ook 14 weken en wil de fles ook erg slecht. 'k Heb vandaag gewerkt en was net op zoek naar goede tips. Maar het borstvoedingsforum kan ik niet bereiken, daar staan ook aardig wat tips. Vandaag heeft hij 1e keer 40 ml gedronken en de 2e keer 60 ml. Dat is toch niets!! Ik vind het erg vervelend. Volgens jou heeft het dus geen zin om andere spenen uit te proberen? En is zo'n tuitbeker niet iets?
Ik las dat je eigenlijk om de dag een flesje moet geven wil je baby er aan wennen. Zo af en toe lijkt toch niet zo goed te werken. Maar ja, dat is veel werk. M'n schoonmoeder pakt de baby stevig vast en dwingt het bijna tot drinken. Toen heeft het 140 gedronken. Niet zo fijn maar als het niets drinkt, voelt het zich toch ook niet prettig?
Ik hoop dat er veel tips komen, lees ik met je mee.
Groeten, marijke
 
Hoi,

Het is even heel veel werk maar hier ging het op die manier wel. Ons dochtertje dronk voorbeeldig uit de fles en borst toen ze zes weken was. En wat denk je dan zo dat gaat goed en de borst is wel zo makkelijk dus je "vergeet" uit gemakzucht regelmatig de fles te geven.

En je raad het al ze vertikte het op een gegeven moment.
Ik heb toen iedere dag voor iedere voeding (voordat ze echt honger kreeg) de fles aangeboden met 20cc   er in. Niet veel maar het is zonde om veel weg te moeten gooien. Vandaar de kleine hoeveelheid. Ik heb gelopen, gezeten, gewiebeld en afgeleid. Nou niet dus. Maar de aanhouder wint na een week ongeveer dronk ze melk uit haar flesje en dat werd steeds wat meer.

Maar ik zeg al het is even wat werk kolven, fles, dan nog voeden. Wel deed ik dat ze erg overstuur raakte als nog de borst geven en het later gewoon weer proberen.

Als ze echt honger hebben dan drinken ze wel. Maar kinderen kunnen meer hebben dan je denkt. Als ze overdag weinig drinken halen ze bij jou de schade 's avonds of 's nachts weer in.

Zelf ben ik niet voor dwingen maar dat is ieder voorzich. Je kan ook proberen om er wat pap van te maken met een lepeltje (ben ff kwijt hoe oud je kindje is)

Heel veel succes
 
hoi,
een probleem dat ook mij bekend in de oren klinkt!!mijn zoontje is nu bijna 8 maanden en heeft de eerste 4,5 maand ook bv gehad. regelmatig geoefend met fles, maar op het moment dat het echt moest weigerde hij ook. ik werd er zelf ook helemaal wanhopig van. uiteindelijk is het gelukt door de overgang beter te laten verlopen door eerst bv te geven met een tepelhoedje. het is hetzelfde idee als de fles, maar toch aan de borst. het is wel een gedoe hoor!!ik liet hem meestal even 2 minuutjes zo drinken en daarna zonder. na een paar dagen weer de fles erbij gehaald en mijn man heeft die gegeven. hji heeft zich nog wel enigszins verzet hoor, maar ik ben ook maar een ommetje gaan maken (als moeder kan je het moeilijk aanhoren). daarnaast is het ook wel een beetje van de aanhouder wint: honger, dan fles, klaar. je moet even door de zure appel, maar het werkt echt. een andere tip die ik kan geven, is een stukje aluminiumfolie om je fles doen. het schijnt erg te boeien. ik weet niet of het werkt, heb het zelf nooit geprobeerd. ik wens je veel succes en het komt allemaal goed hoor ookal de je nu misschien van niet.
groetjes
 
Hoi hoi,

Het is een heel bekend probleem inderdaad. En daarom wordt er ook aangeraden om vanaf 6 weken 1 voeding per dag met een flesje te geven dit zou dan geen problemen op moeten leveren, als je het veel eerder zou doen ontstaat er tepel speen verwarring, en begin je er later mee wil het kindje de fles niet. Als goed is moet de wijkverpleegkundige dit aan het begin al hebben verteld.

Groetjes Saskia
 
Hoi hoi,

IK ken het probleem goed, mijn dochtertje is nu bijna 8 maanden en drinkt nog steeds geen melk uit een flesje.Jij kunt het nog niet zo doen maar misschien heb je er straks wat aan: ik maak van de melk pap (bambix erbij) en dan geef ik het gewoon met een lepeltje.Ik ben net een paar weken geleden gestopt met borstvoeding en nu doe ik het zo.2 x per dag krijgt mevrouw toch haar melk binnen.Wat je zou kunnen proberen is het uit een tuitbekertje te geven, daar trappen ze dan soms toch in. Als je echt wilt dat ze melk drinkt schijnen ze inderdaad vanzelf te gaan drinken als ze honger hebben maar voor mij werkte dat niet zo, ik vond het verschrikkelijk als ze overstuur was.

Bij de volgende toch maar wat vaker tussendoor een flesje geven.

Groetjes en succes,

Keesje
 
Hoi,

Dit is erg vervelend zeg. Gelukkig ben ik er zelf niet tegenaan gelopen, Merijn zuigt op alles wat bij  zijn mond in de buurt komt (tot kinnen en neuzen aan toe! ).
Wat ik steeds heb begrepen dat je juist niet moet wachten tot een baby heel veel honger heeft, omdat ze dan makkelijk overstuur raken, maar het juist moet proberen als ze relaxed zijn. Ik weet niet of je dat al geprobeerd hebt.....

Groetjes en veel succes,

Gea
 
Terug
Bovenaan