ze wil geen fles!!!

Hoi,

Ik was al vroeg begonnen met een flesje aan te bieden omdat ik weer aan het werk zou gaan. Toen ging alles prima, totdat ik aan het werk ging en dochterlief de fles moest. Nou echt niet, dacht de jongedame. Dochterlief vond dat knusse bij mama veel fijner. Voor mij  betekende het dat ik van de 3 dagen dat ik werk, minimaal 2 zo niet 3 middagpauzes per week naar dochterlief moest om haar te voeden. Dit was dan ook het enige wat ze at over een hele dag!
Je zou denken dat ze echt wel gaan eten als ze honger hebben als oerdrang. Mijn ervaring is anders. Mijn meissie is liever eigenwijs dan dat ze toegeeft.
Wat heeft bij ons geholpen: rustig/kalm de fles aanbieden vol zelfvertrouwen want jij bent de baas en wilt dat ze gaat drinken. Afwisselen met persoon die hem aanbiedt (wat jij ook omschrijft). Houding afwisselen. Bij mijn man hielp het om docherlief op de arm te houden, voor het raam te gaan staan of rond te wandelen en elke keer het lipje te kietelen met de speen en soms wat doorduwen. Bij mij hielp soms de houding zoals ik borstvoeding gaf en de andere keer juist dat ze echt op mijn schoot zat met haar rug tegen mijn buik of samen in het grote bed liggen.
Het is heel langzaam steeds beter geworden maar dit was voor de reden dat ik 8 maanden borstvoeding heb gegeven. Pas  sinds ik definitief stopte met borstvoeding eet ze uit de fles alsof ze nooit anders heeft gedaan.
Het is heel frusterend want ze moet gewoon eten, punt. Probeer uit te stralen dat jij de baas bent en blijf rustig. We keken soms ook wel de andere kant op om er geen aandacht aan te besteden. Dan maakte ze er geen strijd van want ik had er toch geen aandacht voor. Ik heb ook getest of ze flesvoeding wilde (misschien is afgekolfte mama niet zo lekker?) en dit wilde ze alleen op kamertemperatuur. Tegenwoordig maakt het niet meer uit.  
Ik ben ook vroeg begonnen om haar uit een plastic beker te laten drinken. Dit gaat wonder boven wonder ook prima, een enkele keer verslikte ze zich maar helemaal niet vaak. Nog even over lekkers op de speen. Ik heb wel eens een cinababy druppel erop gedaan. Trapte ze niet in. Succes!
 
Hoi,



Dit probleem klinkt mij erg bekend in mijn oren. Mijn dochtertje wilde
ook absoluut niet uit een flesje drinken. We hebben echt van alles
geprobeerd, maar het enige wat er gebeurde was dat ze helemaal
overstuur werd en helemaal niets binnen kreeg. Ik ben toen maar op het
internet gaan kijken naar alternatieven en kwam toen op de medelasite
de cupfeeder tegen (softcup) . Deze hebben we toen besteld en dit
werkte perfect. De softcup heeft ons echt uit de brand geholpen. Echt
een aanrader, zie www.medela.nl. Na een aantal maanden wilde ze ineens
wel uit een flesje drinken.



Groetjes Louisa



 
hallo,

misschien een beetje late reactie maar, bij mij heeft dit echt heel goed gewerkt.
ik heb mijn dochter van nu twee jaar 7 maanden borst voeding gegeven en toen ik wilde afbouwen vond ze dat echt helemaal niks ook ik had vanalles geprobeerd en niks werkte echt, totdat ik eerst ben gaan voeden met een tepelhoedje van avent en dat heb ik echt elke voeding gedaan (in het begin wel protest maar niet zoveel als op de fles) en daarna geen problemen met overgaan op de fles echt een uitkomst, het kost even tijd maar het is een kleine tussen stap tussen borst en fles.

ik hoop dat je er iets aan hebt.

groetjes Lynn
moeder van twee knullen en een meid
 
Terug
Bovenaan