Ze willen alleen maar een fles

Mama van 2

New member
He
Ik heb zit met een situatie waarvan ik niet weet wat ik er goed mee moet doen.
Onze jongens (Tweeling) zijn bijna 1 jaar oud. Je zou dus verwachten dat ze al redelijk goed eten, Dit is helaas niet zo ze geven de voorkeur alleen aan de fles dit terwijl wij brood etc aanbieden overigens eet 1 van de 2 wel zijn potje warm eten op maar de rest van de dag willen ze alleen de fles.
Ik ben begonnen met brood waarvan de ene zegt nou 1 stukje vind ik genoeg doet de ander zijn hoofd omdraaien wat heel vervelend is.
terwijl ze het wel kunnen en zouden moeten kunnen nu zitten we een beetje met de handen in het haar want we willen heel graag dat ze gewoon met ons mee eten en dat de flessen zeker minder moeten gaan worden.
fruit willen ze wel de ene keer meer dan de andere keer.
1 van de jongens die drinkt sinds een paar dagen ook tussen door water of limonade maar het warme eten wil maar niet lukken.
Iemand tips hoe we ervoor kunnen zorgen dat zij wel mee gaan eten?
 
Wij waren braaf met niet volkoren brood begonnen, gezien dat aanbevolen wordt, als start. Maar onze dochter blijkt dat juist niet te lusten, alleen volkoren brood.
Je zou dus kunnen proberen of ze een ander type brood wel lusten?

Eten ze bij de oppas wel mee? Vreemde ogen dwingen, riep mijn moeder altijd. En inderdaad eet mijn dochter een stuk meegaander als mama weg is.

Ik vermoed dat ze als tweeling elkaar misschien ook versterken in slecht gedrag. Dan zou het misschien wel kunnen werken ze op te splitsen voor de maaltijden, en kijken of het dan beter gaat.
 
We zijn begonnen met licht brood maar dat wilde ook niet dus nu ander brood en dat schijnt aardig er in te willen 5 stukjes en dan is het weer klaar maar we zijn al blij met 5 stukjes dan niks :). Als we ze gaan splitsen word het erger ze kunnen niet zonder elkaar, de een moest worden opgenomen en zonder ze broertje werd het een drama maar gevraagd of we een kamer alleen konden krijgen zodat ze bij elkaar konden blijven. ze gaan niet naar een oppas, moet wel zeggen als ze vrienden zien dan zijn ze echt twee engeltjes.
 
Tja, voor iedere maaltijd vrienden uitnodigen is misschien wat veel. Maar misschien dat dat iets vaker doen, het goede gedrag stimuleert.
 
Zou me gaan verdiepen in Rapley methode/baby led weaning of in het Nederlands de ‘kleintjes methode’.

Leren eten begint met nieuwsgierigheid. Stukjes gekookte broccoli, wortel en partjes komkommer of banaan zijn waarschijnlijk interessanter dan een saai stuk brood.
Ook kun je brood insmeren met pindakaas of een beetje boter, dat is misschien ook wat aantrekkelijker.

Zet ze aan tafel en laat ze lekker graaien. Ook al wordt het een zooitje en belandt er weinig in hun mond. Spelenderwijs gaat leren eten een stuk makkelijker.

Dat baby’s geprakte en gepureerde hapjes moeten eten is een misverstand. Dat werkt juist niet goed. Kleuren, geuren en structuur stimuleren het eten.
 
@Atalante
Ik ken de methode niet zal deze is op gaan zoeken gelukkig drinken ze nu wel meer behalve de melk gaat water bij de een er beter en de ander die heeft het liefst limonade. vandaag heb ik ze geprobeerd om van die mais vingers te geven die je ook met wortel heb en dat ging er eigelijk beter in dan gedacht.
 
Terug
Bovenaan