Zeer ongelukkig

Hi! Ik heb zelf farmaceutische wetenschappen gestudeerd en neem zelf het liefst (zeker tijdens zwangerschap) geen medicatie. Alleen als jij je zo slecht voelt kan dat er ook voor zorgen dat het slechter gaat met je baby. Zelf heb ik hyperemesis gravidarum (nog elke dag overgeven na 20 weken). Het lukt mij nu zonder medicatie om goed te blijven eten en drinken maar tussen week 10 en 13 heb ik meclozine gebruikt af en toe om die cirkel te doorbreken. Uit ervaring kan ik je zeggen dat al neem je het maar 1 dag per week dan kun je al zo veel opknappen en aansterken dat je er weer een paar dagen tegen aan kan. Bovendien is meclozine als volledig veilig aangemerkt door naslagwerken voor apothekers en artsen. Er kan natuurlijk een andere medische reden zijn of andere medicatie wat je gebruikt waardoor het medicijn in jouw geval niet mag. Daar kan ik niet over oordelen maar als ik je verhaal zo lees zou ik echt actie ondernemen. Je baby wil een fitte mama en goed eten ? Meclozine is 1 van de 2 bestanddelen uit emesafene, de werking van het andere bestandeel pyridoxine is niet bewezen. Meclozine kun je bij drogist of apotheek kopen onder de merknaam suprimal. Beterschap!
 
Super vervelend! Ik snap goed wat je doormaakt! Ik heb sinds week 5 hier ook enorm last van gehad met 3 keer een ziekenhuis opname. Emasefene en primperan gehad (mij werd verteld dat dit niet schadelijk was) maar hielpen niks. Uiteindelijk na de 3e opname Zofran gekregen. Deze staat niet geregistreerd in Nederland als zwangerschapsmisselijkheids medicijn maar is de enige die helpt. Dit gebruik is nu al sinds week 8 van de zwangerschap en sinds een paar dagen (nu 15 weken zwanger) gaat het iets beter. Ik zou zeker kijken wat de mogelijkheden zijn qua medicatie want als jij niks binnen houd en binnen krijgt lijk me uiteindelijk voor de baby ook niet goed en voor jezelf ook weer een oppepper als je, je weer wat beter voelt. Heel veel succes!!
 
Oohhh lieve vrouw ik weet zó goed hoe je je voelt. Ik heb 9 maanden gespuugd (Hyperemisis gravadium). En als ik niet spuugde dan was ik wel 24/7 kotsmisselijk. Vanaf 12 weken ben ik aan zofran gegaan. Misschien heb je aan 4mg al genoeg. Dat is sterker dan Emasafene (primaparan is een tussenstap maar ik was allergisch en kon je sowieso maar 5 dagen gebruiken).
ik heb zofran vanaf 12 tot 38 weken (bevalling) geslikt en kerngezond kind. 


wat ik eerst zou proberen is suprimal (=Emasafene zonder toegevoegde vitamines die je soms ook misselijk kunnen maken).
 
sterkte!
 
Verschrikkelijk om je zo beroerd te voelen terwijl je al een kindje hebt die je ook nodig heeft. Maar neem het jezelf alsjeblieft niet kwalijk. Zie het maar zo dat de hormonen je baby extra beschermen en door die extra bescherming kunnen de hersenen zich beter ontwikkelen.
Op een stukje gember kauwen kan helpen. Die polsbandjes tegen wagenziekte en acupunctuur heeft mij een beetje geholpen. Ik nipte ook heel de dag door aan tomatensoep.
Ik moest 9 maanden lang overgeven, zelfs een slokje water hield ik niet binnen. Mijn gynaecoloog heeft me nergens bij geholpen, wat ik hem nog steeds kwalijk neem. Alsnog een super sterke en gezonde zoon gekregen. Enkel wel met een heel laag geboortegewicht, waardoor we een paar dagen in het ziekenhuis moesten blijven. Inmiddels is hij 7 jaar, super slim, bijna nooit ziek en zo groot dat mensen denken dat hij 9 jaar is.


 
 
Terug
Bovenaan