Hi! Ik heb zelf farmaceutische wetenschappen gestudeerd en neem zelf het liefst (zeker tijdens zwangerschap) geen medicatie. Alleen als jij je zo slecht voelt kan dat er ook voor zorgen dat het slechter gaat met je baby. Zelf heb ik hyperemesis gravidarum (nog elke dag overgeven na 20 weken). Het lukt mij nu zonder medicatie om goed te blijven eten en drinken maar tussen week 10 en 13 heb ik meclozine gebruikt af en toe om die cirkel te doorbreken. Uit ervaring kan ik je zeggen dat al neem je het maar 1 dag per week dan kun je al zo veel opknappen en aansterken dat je er weer een paar dagen tegen aan kan. Bovendien is meclozine als volledig veilig aangemerkt door naslagwerken voor apothekers en artsen. Er kan natuurlijk een andere medische reden zijn of andere medicatie wat je gebruikt waardoor het medicijn in jouw geval niet mag. Daar kan ik niet over oordelen maar als ik je verhaal zo lees zou ik echt actie ondernemen. Je baby wil een fitte mama en goed eten ? Meclozine is 1 van de 2 bestanddelen uit emesafene, de werking van het andere bestandeel pyridoxine is niet bewezen. Meclozine kun je bij drogist of apotheek kopen onder de merknaam suprimal. Beterschap!