Ik had hem in de lengte liggen, vanaf halverwege mijn borstkas naar beneden toe ongeveer.
Ik had er ivm zweten een molton overheen gelegd, en dat scheelde een stuk (ik was zwanger in augustus!).
Bij mij is de bevalling inderdaad begonnen met het breken van de vliezen, in bed, en het zeiltje was nog kurkdroog!
Ik was namelijk wakker op het moment dat het gebeurde (toeval????), voelde een knapje en voelde het langs mijn benen lopen. De hoeveelheid viel mij persoonlijk erg mee.
Ik ben direct uit bed gesprongen en naar de badkamer gelopen. Er lagen wel op die route allerlei druppeltjes.
Wij hebben zeil boven, maar als je vloerbedekking hebt, en zeker als die bijvoorbeeld net nieuw is, dan is dat wel iets om rekening mee te houden. Dan zou je kunnen overwegen een handdoek naast je bed te leggen (waar je op kunt staan) en een kraamverband zodat je direct vocht op kunt vangen voordat je je bed gaat verschonen.
Overigens is de kans dat een bevalling begint met het breken van de vliezen slechts 10%, de meeste bevallingen beginnen met weeën.
Groeten,
N.