Hier dan alle tips:
We hebben een kajuitzeilboot van 7,5 meter.
Het eerste jaar gingen we weg in augustus en Feline is van eind mei, dus nog geen 3 maanden.
Goede tip: Ga in juli op vakantie, zijn de nachten nog niet te koud (of je moet kachel/verwarming hebben). Feline heeft namelijk de nachten bij ons gelegen, ze werd wakker van de kou, dat was wel sneu.
We hebben toen de maxicosi gewoon op het bankje neergezet en als ze daarin zat niet gezeild. Als ze moest slapen deed ze dat binnen in de kinderwagenbak. En die hebben we niet vastgezet omdat we niet zeilden als ze daarin lag.
Als we wel gingen zeilen (alleen met rustige wind) of op de motor varen dan had ik of mijn man Feline in de draagzak van Babybjorn.
Aangezien we niet heel veel opbergruimte hebben (ivm de zeilen) hadden we niet het onderstel mee van de kinderwagen. Maar met de Babybjorn ging het prima met zijn drieen boodschappen doen. Of een van ons ging alleen.
Afgelopen jaar zijn we ook geweest, Feline was toen 14 maanden. We hebben een stoeltje gekocht op internet. Volgende link even aan elkaar plakken.
http://www.baby-walz.com/
SyEngine.php?Act=97554&
Do=97713&_SSL=0&pArtikel
=504165&pPosition=3
Deze hebben we bevestigd op een houten bak (waar we kleine speelgoedjes in deden). Verder mocht Feline alleen los in de kuip lopen zonder zwemvest als we ergens aan wal/in haven lagen.
En ze kon nog niet los lopen, dus ze mocht sowieso niet over het dek kruipen.
Dit jaar zullen we netten spannen en moet ze continue het zwemvest aan.
Slapen deed ze in de travelcot van Deryan. Was vorig jaar prima, maar omdat we dit jaar met 2 kindjes gaan kunnen we het niet kwijt. Dus het 2 persoonsbed gaan we met netten scheiden en dan kan aan de ene kant Feline los liggen en aan de andere kant kan de kleine man gewoon in de kinderwagenbak.
Zo heb ik al een aardige lap tekst geschreven. Als jullie trouwens foto's willen zien dan moet je maar even mij zoeken op hyves en aanmelden.
Mariska Olivier Hoofddorp
En als er nog specifieke vragen zijn dan moeten jullie ze gewoon stellen. Ik heb nu gewoon alles maar opgeschreven wat in mij opkwam.
groetjes Maris