zelf aangeven

Jorn geeft ook zelf aan wanneer hij moe is. zodra de tekenen komen breng ik hem naar bed. vaak moet ik mijn zoon wel in slaap wiegen, omdat het hem zelf slecht lukt. hij slaapt dan maar 1 uurjte soms anderhalf. en gister was ie van half 1 smiddags tot half 8 s'avonds wakker. heeft tussendoor 2 x een kwartiertje geslapen miss hooguit een half uurtje. Mijn zoon vind de wereld gewoon veels te intressant om te slapen. Daarbij slaapt Jorn van ong. half 8 s'avonds tot een uur of 7 s'ochtends.... ik ben van mening wanneer ze s'nachts zolang slapen ze overdag gewoon minder slaap nodig hebben...
Tuurlijk probeer ik hier ook wel es hem naar bed te brengen op een vaste tijd. maar dat werkt nog gewoon niet, dat komt vanzelf.

@Juulke. Hier ook 1 die wel duidelijk aangeeft dat het tijd voor bedje is hoor. Oogjes wrijven, overdreven gapen (bedoel het geluid aan het einde van zijn gaap. zo grappig) en dan gaat hij naar bed. Maar goed dat is altijd zo'n beetje rond dezelfde tijd. Dus regelmaat en rust heeft hij genoeg. Dus sorry dat ik het moet zeggen maar ook kindjes van 3 en 4 maanden kunnen al heel goed dingen duidelijk maken!

Hier geven ze het allebei aan floortje heeft zolang ze al praat gevraagd of ze naar bed mag en doet dat nog steeds.
Ook onze jochem begint met jengelen en in zijn oogjes wrijven en pakt dan zijn kroeltje en duikt daarin met zijn gezicht nou als ik hem dan in bed leg met 2 min is ie vertrokken hoor dus ook hier geven ze het beide aan en floortje is al ruim 4!!
Een kindje in bed leggen wat niet moe is haalt mi ook niks uit hoor!

Joel geeft het ook wel beetje zelf aan hor,
Hij krijgt netjes om de 4 uur een voeding, daarna even knuffelen en dan de box in, daar kan hij heel lief zoet brabbelen, maar als hij idd begint te gapen en beetje jengelen gaat hij lekker zn mandje in.
De ene keer is dat al na half uurtje en de andere keer pas bij anderhalf uur.
Joel moet zichzelf even in slaap huilen en huilt op bed dan even 10 minuutjes en vind dan zn duimpje en slaapt.

Liefs Marina

pascal slaapt overdag helemaal niet. vertikt t gewoon. hij slaapt van half 11 savonds tot half 8 smorgens, dan een fles en dan slaapt ie van 8 uur tot 10 uur. dan pas savonds weer. we hebben alles geprobeerd, maar niks werkt. met wat geluk doet hij een hazeslaapje in de wandelwagen.

hahahahah wat grappig dat iedereen er anders over denkt, ik merk wel dat ik niet zo van rust en regelmaat ben whahaha.Daley geeft ook goed aan als hij moe is en omdat hij de ene keer 3 uur achter elkaar slaapt en een andere keer maar een uurtje kan ik hem niet standaard na de fles weer in bed stoppen. Als hij met zijn handjes in zijn ogen begint de wrijven of als jij begint te jengelen dan leg ik hem op bed en gaat hij heerlijk slapen, en s avonds licht hij wel altijd rond een uurtje of 19.00 uur op bed en slaapt tot een uurtje of 8 uit!
Het licht er natuurlijk ook heel erg aan hoe je kind is (denk wel dat een ouder hier ook veel invloed in heeft!!)

Dus Julke ik wil niet vervelend overkomen, maar ik vind het onzin dat je de slaapjes van een baby van 4 maand in verband brengt met de middagslaapjes van een kindje van 2. Jij bent wel van rust en regelmaat en dat is helemaal prima maar ook bij jou zal het schema steeds omgegooid worden het ene kind heeft voldoende aan 1 slaapje en het andere kind wil nog 3 keer op een dag bij wijze van spreke!
Mijn zoontje wou met 1,5 jaar al niet meer slapen overdag, en mijn dochterje van nu bijna 2,5 heeft echt dat middagslaapje nog nodig!

Groetjes Anne

@smooty, alicia doet het ook sinds een week pas echt heel duidelijk hoor. daarvoor alleen maar mega korte haze slaapjes. echt een ramp soms!
vannacht heeft alicia zelfs van 10 tot 10 geslapen

Goh, fijn om dit allemaal te lezen! Toevallig had ik het er net met mijn vriend over.
Ivo krijgt rond 18.00uur de laatste fles (4e) en gaat dan in bad en naar bed tot de volgende ochtend een uur of 7.
Nu zijn we begonnen met het geven van groenten en zit er daarom meer tijd tussen de laatste voedingen. Dat betekent dat we hem de laatste dagen eerst in bad doen en dan rond 19.00uur zijn fles geven en dan naar bed.
Mijn vriend vindt dat eigenlijk te laat voor zo'n kleintje maar ik vind het logisch dat hij later komt als hij wat groenten eet. Als hij met een maand of zes echt een maaltijd eet zal hij ook later komen.

Ivo slaapt dus zo'n 12 uur op een nacht. Overdag doet hij soms een paar slaapjes van drie kwartier en soms weer van 3 uur. Geen pijl op te trekken.
Ik zou hem graag wat meer in een 'slaapschema' hebben maar om nou een baby wakker te maken of op bed te leggen als ie niet moe is.......

Weet iemand hoe ze dat op een kdv doen? Ivo gaat daar over een maandje 2 dagen naar toe.

Terug
Bovenaan