Zelf drinken

<p>Mijn zoontje van een jaar weet nog niet goed hoe hij een beker omhoog moet houden om te drinken als hij zit. Hij drinkt heel goed uit een rietjesbeker (die kan hij gewoon recht houden) maar een munchkin beker bijv pakt hij en snapt dan niet dat hij deze omhoog moet houden om er iets uit te krijgen. Frustratie tot gevolg en dan help ik hem. Zijn er tips of hoeft hij dit nu nog niet zelf te kunnen? Heb zelf het idee dat hij hier best laat mee is. Hij kon wel zelf zn flesje drinken als ik hem in de box legde maar dan ligt hij. </p>
 
Wij hebben in het begin bij die munchkin beker het siliconen dopje eraf gehaald zeg maar. En dan hielden wij de beker schuin zodat er drinken uit kwam. Toen een tijd later geprobeerd met dat stukje erop en ineens snapte hij het. Oefenen, oefenen, oefenen haha. Wij zijn er al mee begonnen toen hij 6-7 maanden was. Toen hij ongeveer een jaar was snapte hij het. Hij is nu 14 maanden en gaat perfect. Succes!
 
Ik zou voor 1 van de 2 methodes kiezen... of altijd rietjes beker of altijd munchkin/gewone beker...
Mn zoontje is bijna 2 drinkt nu altijd uit een gewone beker of munchkin... Maar als ik hem nu een rietjes beker geef dan doet hij deze ook vaak omhoog....
 
Stoppen met die rietjesbeker!
Kindjes die ooit geleerd hebben uit een rietjesbeker te drinken, snappen idd niet hoe een tuitbeker of munchkin-360 beker werkt. Ze zijn 'lui' omdat ze nooit hun beker omhoog hebben hoeven houden.
Ik ben helemaal geen voorstander van rietjesbekers. Kindjes die vanaf 7 maanden gewoon oefenen uit een tuitbeker of munchkin-360 beker, kunnen dit al snel zelf.
Dus gewoon stoppen met die beker en dan leert hij het vanzelf. Dan is ie 2 dagen gefrustreerd en dan snapt hij het wel ;) 
 
Onze dochter is 14 maanden en kan nu zelf goed uit een open beker drinken, we zijn begonnen met 6 maanden met een open beker met uitsparing (Difrax). Paar maanden later de Munchkin erbij gedaan (duurde volgens mij 3-4 weken voordat ze dat snapte. Wij hadden hem de hele dag bij haar in de buurt, en ergens heeft ze het plotseling geleerd dat je erop moet zuigen. Zou het dus nog even de tijd geven). Maar die hebben we dus nu ook alweer af geleerd. Ze moest dus wel weer leren dat je een "gewone" beker niet zomaar omhoog kunt kieperen. Bij de volgende sla ik de Munchkin gewoon over.  
Overigens zijn we zo vroeg gestopt met de anti lek beker omdat ze allemaal ergens waren blijven liggen, hadden we geen zin om er weer 1 bij te kopen, en zijn we erachter gekomen dat het beter gaat met een open beker. Anders hadden we denk ik nog wel een tijdje de anti lek beker gebruikt, ook niets mis mee. 
 
Ik laat hem ook uit de munchkin beker. Hij kan er wel uit drinken maar niet zelf omhoog houden. Ik probeer idd nu meer met die beker te oefenen. Eerst zelf proberen en dan helpen. 
 
Mijn zoontje dronk altijd uit rietjesbeker en muchkin erbij maar daar ging hij vaak mee gooien of op de kop uit drinken, ook knap maar niet de bedoeling haha. 
Rietjesbeker heeft hij half jaar uit gedronken en nog wel veel als we van huis zijn maar houdt hij altijd naar boven.  Dus is daardoor niet verpest. 
De overgang naar muchkin op de juiste manier is om wat lekkers in te doen. Sapje aangemengt met water of Roosvicee en rietjesbeker standaard water... 
Denk dat je gewoon veel voor moet doen hoe jij uit een beker drinkt, er komt vanzelf een moment dat ze dat super interessant vinden en je na gaan doen en geen rietjesbeker meer willen. 
 
 
Terug
Bovenaan