Zelf drinken

Ik vind het niet gek hoor. Mijn dochter kreeg altijd melk uit een tuitbeker en water uit een rietjesbeker. Die snapte helemaal niks van de munchkin. Langzaam ging ze oefenen met een gewone beker (bijv in de zomer, dan is nat worden niet erg) en nu kan ze overal uit drinken. Ik weet dat overal staat dat uit een open beker leren drinken heel belangrijk is, maar ik denk echt dat t vanzelf wel komt,zo erg is een rietje niet. 
 
Dankje las op een ander forum dat de fysio aangeeft dat een kind vanaf 18 maanden zelfstandig een beker moet kunnen vasthouden en uit drinken. Dus stelt me wel meer gerust. Ik vind een rietjesbeker opzich wel praktisch en is goed voor de mondmotoriek. 
 
Munchkin beker is ook moeilijk (vond ik zelf) en ook niet belangrijk. Oefenen met een echte beker is belangrijker en leuker.
Op het kdv starten ze heel vroeg met yoghurt drinken uit een beker (met schort). Dat stroomt niet zo snel uit de beker en kunnen ze rustig in de mond "kiepen". 
 Rietjesbeker gebruikten we alleen als we even geen zin in geknoei hadden (bijv onderweg). 
 
Hier gaat de munckin best prima. Maar de rietjesbeker een stuk minder ?. Die kiept ze namelijk net als de munchkin; maar dan komt er dus niets in het rietje... ze kan het wel met een rietje, maar goed. 
 
Terug
Bovenaan