Zelf eten; meer op de grond dan in de mond

Maar hier is bewust eten op de grond gooien ook wel een grens hoor. Dat mag gewoon niet. Duidelijk nee zeggen, bordje terug op tafel en als ze het weer proberen het bordje verder weg zetten en duidelijk zeggen dat het niet mag, want dan wordt de vloer vies en het is zonde van het eten.
En dan dus steeds een lepel met 1 hapje klaarleggen om zelf te eten, ipv een heel bord vol voor hun neus zetten.

Ik zag trouwens toevallig net nog een filmpje voorbij komen op social media over dit onderwerp.
Laat ze helpen met opruimen van het op de grond gegooide eten (ongeacht de leeftijd)
En eventueel een bordje naast hun eigen bord zetten waar ze eten op kunnen leggen wat ze niet willen/Lusten.

Ik dacht, ik deel de tips maar even ?

De tip van wat minder op het bordje is denk ik wel een goede net als duidelijk nee zeggen van het bordje op de grond gooien. Ik vind het namelijk best zonde van het eten en wil ook niet dat dit een gewoonte wordt. 
Fijn dat jullie ook tussendoor hapjes aanbieden. Ik stop daarmee wanneer ik merk dat ze niet meer wil, ik ga niets forceren want wil niet dat zij een afkeer krijgt of dat ik gefrustreerd raak haha. 
Het eten wat later nog een keer aanbieden is wel een goede. Ik laat haar ook altijd mee helpen met opruimen, ook gezien op filmpjes.. dan is onze dochter net een stofzuiger, want wat op de grond ligt smaakt nog prima hoor! (volgens haar) haha. 
Je wordt al snel wat onzeker dan, doe je het wel goed? Krijgt ze wel genoeg binnen? Terwijl ze prima kunnen aangeven trek te hebben. Dank voor jullie reacties! 

Terug
Bovenaan