Zelf eten?

A

Anoniem

Guest
Hey,

Dean is nu bijna 13 mnd en eet nog niets zelf. Geen stukjes fruit of avondeten, geen koekje, drinkt alleen als hij ligt, etc. Je zou zeggen; dat is op zich best makkelijk want dan kan hij ook niet knoeien. Toch zou ik wel eens willen weten of er nog meer kindjes zijn die niets in hun mond stoppen. Ik zou Dean toch wel graag willen leren hoe hij een koekje ofzo moet eten. Nu houdt hij het vast, kijkt er naar en legt het weer weg. Als ík datzelfde koekje in z'n mond stop, eet hij het wel op. Wie o wie heeft raad?

groetjes,
Nelly.

Haha, die Dean.............. Mama doet het wel, dus!

Nee hoor, ik denk dat hij het wel makkelijk vind zo. Het is toch niet dat hij niks zelf vastpakt? Hij stopt het alleen niet in z'n mond.... Komt vast snel genoeg.

Ik heb er hier thuis eentje van bijna vier die het nog wel makkelijk vind als ik het doe (maar dat geldt niet voor koek en snoep helaas ), dat voeren haha.

Wat je eraan kan doen, weet ik dus niet, maar het komt vast wel goed met dat mannetje!

Groetjes
Susan

Ja, ik ken het een beetje. Milan eet sinds een week zelf zijn stukjes brood en zijn stukjes fruit. Maar eten vanaf een lepel of vork doet hij echt niet. Hij vindt het ook veel makelijker dat ik het doe, maar hij moppert wel als het niet snel genoeg gaat.

Jorick is nu 3jr en 8mnd en die denkt sinds een aantal weken (volgens mij jaloezie) als mijn mama Milan eten geeft dan kan papa mij mooi voeren en dat gebeurt hier dus ook met regelmaat want anders krijgt Jorick dus ook niks binnen van het avondeten. Wel eet hij zelf zijn brood (dit omdat Milan dit ook zelf doet) en snoep, koekjes en toetje dat kan hij ook heel goed zelf...

Een oplossing heb ik dus ook niet, ik ga er maar vanuit dat Jorick straks ook zelf weer gaat eten en dat Milan het ook vanzelf gaat doen.

Groetjes Jolanda

hoi hoi

hier nog eentje die het vaak allemaal wel goed vind....

sophie drinkt wel zelf haar fles en tuitbeker, maar dan ook liggend,,,

warm eten geef ik haar nog.. brood pakt ze soms  zelf.
koekjes eet ze wel  zelf op...

heb je wel eens geprobeerd om hem zelf eeen vorkje of lepeltje in zijn hand te geven en kijken wat hij daarmee doet....

in het begin stopte in samen met haar handje een broodje in  haar mond zodat ze de beweging leerde...

voor de rest heb ik niet echt meer tips maar vaak komt het vanzelf..
ws vind hij het wel makkelijk zo....

liefs tobi succes ermee

Bij Julian zei ik altijd als ik hem eten gaf: 'daar komt weer een hapje", of iets in die trant. Hij weet dus dat hij bij 'hapje' zijn mond open moet doen. Hij mag graag met eten gooien (  )   en dus zeg ik nu ook vaak nog, als hij zelf iets in zijn hand heeft wat op de grond dreigt te belanden: 'hapje!'. En negen van de tien keer werkt dat goed.
Helaas begint hij nu door te krijgen dat hij ook zijn mond dicht kan houden...
Het is hier 4 keer per dag dweilen (2x brood, fruit en warm eten...)

Probeer zijn armpje te begeleiden naar zijn mond als hij iets vast heeft en geef een compliment als het goed gaat. Dit is het enige advies wat ik je kan geven.

Succes!

Ellen mv Julian

Niets??? Alles gaat erin!!!

En echt niet alleen eten.... Kattenbrokken, hondenbrokken, een grote roze koek die papa onbewaakt op tafel laat liggen, reclamefolders, een hapje mama hond of poes lust ie ook wel... Do I need to say more...?

Wij zijn eigenlijk per ongeluk al vrij snel begonnen met wat men rapley noemt geloof ik, gewoon kleine stukkies voor hem neerleggen en zelf met zijn handjes naar binnen laten werken. En ja, ik moet het eten ook wel eens van de net geschilderde muur afpoetsen omdat meneer het tegen de muur aansmijt! ( of op de hond gooit die geduldig naast zijn stoel wacht...) Eten doet ie dus gewoon in zijn romper en broek anders kan ik helemaal tegen de klippen op wassen! En sinds kort grijpt ie ons bestek omdat ie met een vork wil eten, we geven hem nu een stevig gebaksvorkje bij zijn bord. Helemaal stoer vind ie dat! Zelf zijn eten proberen te prikken! Gaat vaker verkeerd als goed, maar ach, dweilen en muurkrabben en wassen moesten we toch gedurig...
En al zijn flessen hebben oren gekregen, zodat ie ze zelf vast kan houden. Maar eigenlijk wil ie al van baby af aan zelf zijn fles vasthouden, dus daar hebben we weinig aan hoeven stimuleren denk ik...

-X- marieke

Hoi!

Ivar eet zijn brood en koekje/cracker of rozijntjes zelf, maar warm eten, pap  en fruit ook niet. Yoghurt laten we hem wel eens zelf eten (want hij geeft wel aan dat hij het zelf wil doen) maar dat wordt 1 grote smeerboel... Als ik fruit op een vorkje doe, vindt hij het wel reuze interessant maar het in zijn mond krijgen, niet echt haha.

Ik zou zelf denk ik gewoon alleen de tussendoortjes in zijn handje geven en als hij het dan weglegt, dan laten liggen. De "benodigde" dingen gewoon blijven voeren tot hij zelf aan gaat geven dat hij zelf wil eten, en af en toe eens proberen.

Groetjes Jenneke

ik moet zeggen dat ik wel een klein beetje jaloers ben hier gaat echt werkelijk waar als der mond in
ze haalt zelfs dingen uit de vuilnisbak om vervolgens in der mond te stoppen

maar weet eigenlijk niet wat je eraan kan doen om het hem wel te leren hier is het vanzelf gegaan

groetjes saskia

Terug
Bovenaan