Zelf eten?

Mila eet wel koekjes,soepstengels enz zelf.
soms ook brood.dan leg ik een stukje neer en stopt ze het in haar mond,of ik geef haar het in het vuistje.je kunt ook een groter stuk geven om aan te knabbelen.
Bij Mila is net hoe de pet staat,ene keer wil ze zelf en andere keer stop ik het in haar mond.
avondeten geven wij haar nog wel zelf,wat ze wel mag is soms de lepel vasthouden en dan zeg ik"samen" dan help ik haar een schepje in de mond doen.dat vindt ze leuk.
maar ze kan het nog niet alleen,ik probeer het op deze manier te stimuleren...
Ben ook erg benieuwd waneer ze hetzelf kan.
succes..groetjes piewie

Hoi
ff een hart onder de riem steken; Meike deed dit met 13 maand ook nog zo.
Nu is ze 15 maand en eet ook zelf stukjes. Omdat wij net iets te laat eten krijgt ze om 17:30 half potje en eet een uur later met ons mee. Ik doe stukje voor stukje anders gaat alles er 1x in.......

Het cliche: het komt echt wel maar je moet het wat vaker aanbieden.....

Komt goed hoor!!!
Renske en Meike 12-07-06

Heej Nelly,

Ik heb misschien een tip. Kijk maar of je zin hebt om het te proberen.
Ik zou gewoon bijvoorbeeld een banaan in kleine stukje snijden en op Deans bordje leggen. Dean in de kinderstoel. Jij op jouw stoel. Geef Dean een stukje in zijn hand en ga dan zelf iets lezen ofzo.. Dat Dean geen aandacht krijgt.
Misschien denkt ie dan wel: mama doet het echt niet en doet ie het zelf.
Maar misschien ook niet. Ik zeg al, het is gewoon een tip. Want wij hebben hier een echt vuilnisbakje en kennen dit dus niet.
Succes

Groetjes Kirsten mv Tyche

over het algemeen geldt voor kindjes: zien eten doet eten. Dus gewoon op een bordje of op z'n kinderstoel hetzelfde neerleggen als wat jij eet en gezellig samen eten. Begin nou niet met doperwtjes, want dat is natuurlijk wel weer erg lastig, maar worteltjes is vaak een groot succes, in een grootte dat ie ze zelf makkelijk kan pakken. En dan af en toe gewoon eventjes meehelpen. hap zeggen werkt hier ook altijd erg goed.

liefs

Esther mama van Rêve, wij Rapleyen vanaf dat ze een half jaar is, dus die eet alles zelf en tegenwoordig ook met vorkje of lepel (maar dan moeten wij natuurlijk wel het eten erop scheppen of prikken)

Terug
Bovenaan