Zelf (fruit)hapje maken?

Hoi,
Een beetje stomme vraag misschien, maar maken jullie je fruit en groentehapjes zelf en zo ja, hoe doe je dat? Pureren snap ik wel, maar moet ik er nog suiker of diksap of water ofzo aan toevoegen?
Alvast bedankt,
Marijke
 
ga naar:
www.keukenkikker.nl

Daar vind je allerlei recepten! Eventueel kan je ook haar boekje bestellen. Dat heb ik gedaan Ik maak niet alle recepten, maar zo geeft het je iig een idee over wat je wanneer kan geven en hoe je het moet klaarmaken.

Ik raad je af om pinda's te geven! In het boekje staat dat dat wel mag: pindakaas op brood vanaf een bepaalde leeftijd.
Pinda's zijn geen noten, maar bonen en zouden daarom wel mogen. Wij hebben dat gedaan en konden gelijk naar de eerste hulp ivm een acute reactie.

Hopelijk heb je hier iets aan.
Groetjes, V
 
Nog een tip:
schijnbaar hebben veel kinderen een smaak-opening in een bepaalde periode van het eerste levensjaar. Dan zou je juist bepaalde groenten moeten geven om het kind te laten wennen aan de specifieke smaak. Zo went het kind aan sterke smaken en zal het minder snel een erg kieskeurige eter worden!
Van een vriendin kreeg ik het boek 'Superfoods voor kinderen' waar vanalles over voeding in staat voor kinderen van alle leeftijden.

Hopelijk heb je ook hier iets aan!
Groetjes, V
 
Terug
Bovenaan