Zelf (fruit)hapje maken?

Halloo,

In ieder geval geen suiker. Diksap is ook niet nodig. Ik weet niet hoe oud je kindje is trouwens. Ze mogen met 4 maanden bijvoorbeeld nog niet alles hebben. Ik maak soms zelf fruit en groenten klaar en soms uit een potje. Voordeel van het potje is dat de leeftijd erop staat en dat het snel klaar is. Ik vind wel dat veel potjes hetzelfde smaken. Je proeft niet echt of je een wortel of een boontje eet.
Fruit: schillen en pureren. In het begin apart, nu doe ik soms drie verschillende fruitsoorten door elkaar. Ongeveer 150 a 200 gr (voor 6,5 maand oud en hij is al gewend aan vast voedsel)
Groenten: bijvoorbeeld 1 kleine aardappel en één soort groente. Koken zonder zout of wat dan ook. en daarna pureren. Ik doe bij de aardappel ook wat melk zodat hetwat smeuiger is en bij de groenten wat kookvocht. Je zou ook op www.keukenkikker.nl kunnen kijken voor recepten. De leeftijd staat erachter. Verder kun je op verschillende babysites vinden wat een babietje mag eten op een bepaalde leeftijd.

Succes ermee.

groetjes
 
ik doe allen fruit. zeker geen suiker aan toevoegen en als het dik fruit is een beetje water. had vandaag peer maar die is heel sappig van zichzelf.

groente hetzelfde.. als het niet heel smeuig is doe ik wat kookvocht erbij.
 
zeker geen suiker toevoegen. Diksap zou ik er ook niet doorheen doen. Gewoon pureren en inderdaad als het te dik is water erbij.

Ik kook wel de appels en peren eventjes tot ze wat zachter zijn. en dan pers ik een mandarijn erbij, vindt hij erg lekker. Banaan kook ik niet, gewoon meteen pureren. Ander fruit heb ik niet zelf gemaakt, maar uit een potje gehaald.
 
Ik maak ook zelf fruit. Ik doe twee kleine appeltjes (geschild), 1 kleine banaan en 1 perssinasappel. Dit doe ik even in de staafmixer en klaar is de heerlijke fruithap. Af en toe doe ik er ook een ligakoek door. De andere helft doe ik in de vriezer, handig voor onderweg. Dan heb ik altijd een vers fruithapje. En het hapje wordt niet bruin door de sinasappel die erdoor zit.

Succes.
 
Ik herinner me uit de biologieles van de middelbare school iets over bananen en sinaasappels, banaan zou de vitamine C afbreken....of heb ik dit nooit goed begrepen??
 
Ik lees hierboven dat heel wat moeders kookvocht toevoegen. Je neemt best nieuw water. In kookvocht van sommige groeten zit nitriet en dat is niet gezond voor de baby. Gewoon wat (warm) water is beter.
 
Terug
Bovenaan