zelf gemmakt fruithapje eerder??

Hoi Marion,

Ik moet even reageren op je zin borstvoeding is anders die doen dat iets later.

Volgens mij heeft het beginnen met bijvoeden niks te maken met borst of flesvoeden. Als het inderdaad zo is dat borstgevoede kinderen over het algemeen later bijvoeding krijgen is dit misschien omdat die moeders wat bewuster omgaan met voeden. Hier wil ik   niemand mee voor het hoofd stoten.
Zie ook de andere draadjes over bijvoeden en groentehapjes.

groetjes Renée
 
lees inderdaad de andere onderwerpen over bijvoeden..
deze link http://www.network54.com/Forum/382080/
kan je misschien ook wel helpen bij het maken van de goede keuze..
borst of fles maakt inderdaad helemaal niets uit!
6 maanden uitsluitend melk is de norm..het beste voor je kind!
darmen zijn gewoon nog niet rijp..
mijn dochter is nu 5 mnd en 1 week ik begin met 6 mnd BIJ te voeden dus te introduceren langzaam van voedsel ik begin met groente..want fruit is gewoon nog te agressief in het begin..
je zult nu misschien nix merken maar o wat zul je je schuldig voelen als je kindje straks wel met een allergie of maag/darm problemen zit opgescheept dit wil je toch ook niet??
scu6 in het maken van de goede keuze!!
 
Ik lees net de reakties over wel en geen verschil met fles en borstvoeding.

Op het cb en ook op meerder babyinfo sites op   internet. zeggen ze dat kinderen met flesvoeding vaak wat eerder behoefte hebben aan vaste voeding dan kinderen met borstvoeding. dit omdat de borstvoeding zich na behoefte aanpast.

ik geef zelf flesvoeding en heb na overleg met de kinderarts en het cb het begin gemaakt met fruit. beide zeiden dat inderdaad de meningen erover verdeeld zijn. 8 weken is inderdaad nog wat vroeg. maar goed dat is ieder zijn eigen keuze.

momenteel gaat inderdaad de regel dat je pas mag starten met 6 maanden. maar het cb bij ons zei zelf. als je in 3 jaar achter elkaar kinderen zou krijgen. moet je het bij ieder kind anders doen. zowel qua slapen als voeding als de produkten wat je kunt/moet gebruiken etc.......

ik heb tot nu toe me alles op me moedergevoel vertrouwd en moet zeggen tot nu toe is alles ook zo goed uitgekomen.

en laten we eerlijk zijn , wij zijn toch ook groot geworden. mijn moeder en zus hebben beide allergie. ik heb met 2,5 maand fruit gekregen en heb geen allergieeen.
op het cb kreeg ik ook advies om preventief met hypoallegrene voeding te starten. maar waarom met iets beginnen als manneke nergens last van heeft.

en een vriendin van mij heeft borstvoeding gegeven en tot 6,5 maand gewacht met bijvoeden. ook speciaal wasmiddel gebruikt etc etc. en dat kind heeft van 5 maanden last gekregen van exzeem, allergie.

dus het is allemaal geen garantie

groetjes Desiree.

ps: en iedereen probeert het goed te doen.toch??
 
inderdaad iedereen probeert het goed te doen en garantie heb je nooit...
als baby word je nu eenmaal niet met een allergie geboren maar je kunt er wel van alles tegen doen om er niet een te kweken!!
ik heb geen ervaring met flesvoeding maar zoals ik regelmatig zie gaat de fles ook mee met de leeftijd van het kind zoals opvolg melk...dus kan me niet voorstellen dat de darme van de baby's ineens eerder rijp zijn voor ander  voedsel dan melk..na 6 maanden dus pas..
dus zou ik hier ook naar luisteren...
vroeger vroeger gelukkig zijn de wetenschappen ed beter dan vroeger en weten we dat we het zo dus niet meer moeten doen..
ik heb spastische darmen mijn beide broers hadden kma en suiker mochten ze niet..
en dat was vroeger toen ze ook na 8 weken al van alles wilde geven..
maar ieder zijn keus in zijn manier van doen..
http://dekeukenkikker.nl is trouwens ook een leuke site voor BIJvoeding..
 
Hai Dames,

Ik ben ondertussen moeder van drie meiden... Met de eerste dacht ik ook dat ze aan de hapjes toe was... ze stopte van alles in haar mond, zat met grote ogen naar mijn eten te kijken... Ben toen dom genoeg begonnen met de hapjes... gillende kramp en nog meer allergie ellende... Dat wens je niemand toe!

Met mijn tweede heb ik gewacht tot vijf maanden en nu bij mijn derde zelfs tot zes en een halve maand...

Ik heb hier op dit forum al eerder de vraag gesteld hoe je dan ziet dat je kind er aan toe is?????? Zeker nu bij mijn derde heb ik alle tijd genomen om naar mijn kind te kijken.... En ja, met drie maanden keek ze alle dingen al uit mijn mond en probeerde ze alles te pakken te krijgen... maar met diezelfde glinstering in haar ogen keek ze naar het  doosje zetpillen wat ik in mijn handen had... en die geef je haar toch ook niet????

Met zes maanden kunnen kinderen al een kauwbeweging maken en dat is het meest aangewezen tijdstip om ze eten aan te bieden!!! De darmpjes zijn dan rijp en hun motoriek is er dan ook pas klaar voor!!!!

Ik vind dit niet samenhangen met de borstvoeding, tuurlijk borstvoeding past zich aan aan de behoefte van het kind qua hoeveelheid en qua samenstelling. Maar als ik dat zo zou opvatten als een van de eerdere schrijfsters aangaf, zou ik nooit aan bijvoeding hoeven te beginnen, kan mijn kind puur op de borstvoeding een volwassene worden..... Trouwens KV past zich ook aan... je begint met de voeding tot zes maanden en daarna krijg je andere poedervormen... de hoeveelheid pas je zelf aan en de frequentie ook....

Groetjes Nynke
 
Hallo,

Ik ben ook een voorstander van wachten. Vandaag werd dat op het CB nog eens bevestigt. Daan heeft een moeilijke stoelgang ondanks sppeciale voeding. Fruit is laxerend maar neemt niet de oorzaak van de verstopping weg. Geadviseerd werd om dan toch wat lactulose te gaan gebruiken. Er zit bij ons een aanleg in. Ik kreeg als kind ook snel alles en sta nu onder het eczeem.Of dat verband met elkaar houdt zullen we nooit weten. Het is inderdaad zo dat de afgelopen   jaren de adviezen steeds wijzigen. Dat is ook met de adviezen geweest die je kreeg toen we zwanger waren. Wel of geen glaasje wijn, een paar sigaretjes kon geen kwaad, brie mag ook weer etc. etc. Dus dat er verwarring ontstaat is eigenlijk heel logisch, en dat je de adviezen niet serieus neemt is ook heel begrijpelijk op deze manier. Het is goed te luisteren naar elkaars argumenten en voor jezelf haal je het beste eruit.

Succes allemaal.


Patricia
 
Hier ook een grote voorstander van wachten.
Zoals al geschreven is, soms lijkt het dat je kind er aan toe is, maar dat is echt niet zo.
Wat is 2 maanden wachten nou op een mensenleven denk ik dan??
Probeer nog even geduld te hebben, voor je kindje het beste wat je kunt doen......
Groetjes,
 
Terug
Bovenaan