Zelf groente en fruithapjes maken?

Ook ik ga bij de kleine man zelf hapjes maken. Het is veel goedkoper, je weet wat je in zijn mondje schuift en het is leuk om zelf wat klaar te maken.
Ik ben nu begonnen met perenmoes (de kleine  man in vandaag 5 maanden oud en krijgt verder  borstvoeding). Hij krijgt nu eerst 3 x per week (1 of 2 ijsklontjes formaat) fruit. Volgende week doe ik het 4 x per week enzovoorts... Als hij 6 maanden is dan krijg hij groente. Ik denk wortel en bloemkool... Ik geef om de drie dagen een andere fruitsoort.
De perenmoes gaat er met veel plezier in en hij is meestal een beetje boos als het op is.

Ik vroeg me alleen af welke appelsoort de andere mama's gebruiken, want daar ben ik het nog niet overeens met mezelf. Jonagold is een beetje zuur... welke zoete appels heb je?

Succes!

Groetjes Anoesj

p.s. Ik heb ook het kookboek opperdepop... best handig!

ik hb als kraamkadootje het kookboek opperdepop gekregen. Volgens mij van de AH
Hier staan allerlei leuke recepten in voor kinderen vanaf 4 maanden.
Wat ik wel een goed tip vond   doe in het begin er een beetje borstvoeding of flessevoeding doorheen.
Hierdoor houdt het een beetje een vertrouwd smaakje en het wordt ook wat dunner. Waardoor het in het begin wat makkelijker eet voor die kleintjes
je kunt zo een prakje natuurlijk ook iets warm maken.

Ook ik maak fruit en groentehapjes voor mijn zoontje zelf klaar. Ik doe het eerst ook in een ijsklontenbakje en daarna in porties van 200 gram (zit ook in een potje) in de diepvries. De avond van tevoren haal ik een bakje uit de diepvries en ontdooi deze en dan smullen maar ...

Ik wilde even reageren op welke soort appels je kunt gebruiken, ik heb op de markt aan de groenteman gevraagd wat nu een lekkere zoete appel is en dat is volgens hem  de Gala appel.
Mijn zoontje vind deze ook erg lekker, misschien heb je er wat aan.  

Terug
Bovenaan