Zelf groentehapjes maken, hoe?

Hoi, 

daar ben ik weer! Wat een ontzettend leuke reacties. Bedankt voor de moeite. Ik ben inmiddels net klaar met de eerste groente hapjes. Met dank aan al jullie tips. 
Leuk ook dat boek opperdepop  heb al wat leuke receptjes gezien!
Wat ik mij nog afvraag, stel je kookt inderdaad een grote hoeveelheid. (Wat mij makkelijk en fijn lijkt!) En mikt dan alles bij elkaar om te pureren om dan een potje van 200gr te vullen. Dan heb je de verhouding zoals 80gram aardappel niet meer? Of bekijk ik het nu te moeilijk en doe ik te moeilijk. (Wat heel goed zou kunnen haha!) 
nogmaals heel erg bedankt voor de reacties! Heb er heel veel aan!

Van te voren even afwegen voor je alles bij elkaar mikt ? dus bijvoorbeeld alles x5 ongeveer als je 5 porties maakt. Dan fijner maken en verdelen over bakjes/zakjes/porjes

Niet te moeilijk maken voor jezelf. Baby geeft echt wel aan als ie niet genoeg binnen krijgt!
is al super gezond dat je zelf kookt!

Als ik het hier zo lees, zijn er al veel grote eters hier!?? Ik maak nu porties van 150 gram voor mijn 9 maanden oude baby. En ik dacht dat hij al n grote eter was haha! En dan nog vind ik het er altijd veel uitzien als het op zijn bordje ligt haha! Ik doe meestal 80/90 groente, 40 aardappel/pasta/rijst en dan nog 20/30 vlees of vis.
Diepvrieserwtjes vries ik na bereiden gewoon weer opnieuw in. Kan vlgs mij helemaal geen kwaad.
Ik maak altijd flink in t voren, zodat hij er weer n paar weekjes tegenaan kan! Even n ochtend werk, maar dan heb je ook wat!
Groentes allemaal koken, aardappel/rijst/pasta koken, vlees en vis bereiden en dan alles afwegen en bij elkaar gooien haha!

Oh ja, eerst ook nog pureren voor ik t bij elkaar gooi. Tegenwoordig pureer ik bijna niks meer, maar prak ik t met de vork wat fijner. 

Hoi!
Lekker bezig :)
Ik maak ze ook allemaal zelf en dan 3 verschillende soorten. Dit zodat ze niet 10 dagen hetzelfde eet.
De richtlijnen die je aangeeft zijn prima. Hou ik ook aan en heb ik van cb doorgekregen.
Macaroni wordt iig veel meer wanneer het gekookt is haha.

Ik stoom altijd alles en weeg het dan af tot de juiste hoeveelheden.
Wat betreft vlees/vis pak ik verschillende soorten.
Altijd ergens witvis tussen, dan een keuze uit gehakt, tartaar of kip.
Kip kook ik en gehakt en tartaat bak ik in olijfolie.
Wat bij ons een hit is;
Macaroni, gehakt/tartaar, tomaat, courgette wortel.
Vis, bloemkool, zoete aardappel.
Kip, sperziebonen, aardappel.
Gehakt/tartaar, doperwten, wortel, aardappel.

En zo nog wat met elkaar allemaal gecombineerd.

Qua bakjes heb ik de 240 ml van Avent en bakjes van de AH.
Zijn allemaal BPA vrij. Ik heb deze grote want onze dochter (7,5 maand) eet haar vaste voeding als een echte bouwvakker en maak dus altijd 200 klaar.

Als je verschillende hapjes maakt dan sta je wel dik 2/3 uur in de keuken. Maar het resultaat is leuk en lekker :-D

Terug
Bovenaan