Zelf maken

Sorry, ik was er niet helemaal duidelijk in...
Ik haal de diepgevroren blokjes voeding uit het ijsblokjes-vormpje en doe ze dan in een plastic zakje en weer terug in de vriezer. Zo kan ik de vorm meerdere malen gebruiken en ook in de zomer voor ijsblokjes gebruiken.
Groetjes Marieke
 
Ik had je begrepen hoor Marieke!!

Wat een supertips allemaal. Ik zag het zelfmaken eigenlijk best wel somber in (drukte en alles), maar ik wou het wel graag. En jullie ideeen zijn eigenlijk allemaal zo logisch, alleen was ik er niet opgekomen!! Onwijs handig.
Dames: allemaal bedankt, mijn kleine meid zal er blij mee zijn!

Groetjes,
Ester
 
even een snel vraagje, klopt het dat ik uit jullie verhalen opmaak dat jullie appart naast je eigen eten voor je kindje kookt?
Want als ik naar ons eigen eetgedrag kijk, mag de kleine daar heelveel nog niet van hebben en zal ik dus appart voor hem moeten koken.

gr Ineke (nog potjes gebruikster maar wil ook over op 'vers')
 
Ineke,

Ja, ik kook inderdaad vaak 'dubbel'. Maar probeer wel zoveel mogelijk haar te laten eten wat onze pot ook schaft.  Als wij  groente eten die zij ook mag, dan haal ik voor onze dochter er 1 of 2 porties uit. De ene portie eet ze dan  dezelfde dag, de andere  vries ik in voor als wij iets eten wat zij niet mag hebben.   Waar je wel aan moet denken is dan om zoutloos te gaan eten. In het begin proef je dat wel, maar wij eten nu inmiddels 2 jaar zoutloos en het went best snel.   Als ik nu ergens eet waar ze wel met zout koken, vind ik het vaak niet lekker.
Wat ik ook vaak doe ik alles in 1 pan gooien (aardappels, groente en vlees) en dat samen koken.   En als ik weinig tijd heb kook ik in de magnetron.

succes ermee,
groetjes, Melanie
 
Inderdaad, ik kook ook "dubbel". Wij houden zelf nogal van gekruid eten, met veel ui, knoflook, paprika e.d. en dat wil ik mijn kleine jongen nog maar niet aandoen. Ook eten wij vaak aparte dingen, i.p.v. aardappelen, vlees, groenten, dus niet echt makkelijk om een portie van te pureren. Maar het is een vrij kleine moeite vind ik om voor hem een aantal porties voor een paar dagen klaar te maken en zo eet hij toch elke dag vers. Langzamerhand gaat het wel wat meer lijken op wat wij ook eten, zodat hij over een tijdje wel wat met de pot mee kan eten. Zoutloos eten moet ik niet aan denken, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

En, hoe bevalt het mama Ester?
 
Hoi Henriette,

het bevalt super goed! Net zoals jij ook al zei, het is heerlijk om zelf te gaan kijken wat je allemaal kunt gaan "samengooien". En mijn dochtertje vind het heerlijk!!
 
Onze uk krijgt eigenlijk altijd vers want het is niet echt veel wek (dacht ik eerst wel)
Sochtens altijd 2 stuks fruit door de staafmixer, waar 1 nadeel aan zit wordt soms te klein! In het begin deed ik de appels ff in de magnetron werden ze wat zachter, nu eet hij het ook zo.

Ik kook ook apart voor hem, omdat hij niet alles mag en wij vaak pasta en zo eten.
Ik kook dan op 1 dag verschillende soorten groenten, vlees erbij aardappelen en pureren.  
Dit doe ik in kleine bakjes en dan in de vriezer, deze bakjes hebben verschillende kleuren. Erg handig ik schrijf dan op het memobord wat erin zit en de datum.

Hij krijgt alleen potjes als we weggaan.
Hij krijgt vaak standaard fruit maar nu hij wat ouder is (10mnd) ga ik ook meer zomerfruit proberen.

Sas  
 
Terug
Bovenaan