zelf "potjes" maken

hey meiden,

ff vraagje:

ik probeer zoveel mogelijk zelf hapjes te maken voor Floor. Nu maak ik bijvoorbeeld pan worteltjes, en vries het voor 6 dagen in. Maar geen idee hoe lang ik iets in de vriezer mag bewaren.
En kan ik alle groente / fruit invriezen? Ik vind het zo makkelijk, maak op zondag alles voor de hele week...

Liefs,

T

Ik maak het ook zelf (bijna) allemaal. Ik vries het ook voor een hele week in. Volgens mij kan dat geen kwaad hoor. Ik zou het niet langer dan een maand bewaren.... weet het eigenlijk ook niet.... Maar een weekje kan geen kwaad..

Wat geef je Floor zoal?

Liefs

Volgens mij mag je het 6 maanden bewaren in een vriezer die -18 graden is.

Ik ben dit weekend begonnen met de hapjes. Heb nu voor een hele week peer in de vriezer liggen. Lekker makkelijk!

Liefs

Hoi

Ik maak ook alles zelf. En je kan het inderdaad 6 maanden bewaren in een diepvries.

Vindt het ook lekker makkelijk en een stuk goedkoper dan de potjes.

groetjes
Yvonne

Floor heeft al worteltjes op, bloemkool, mango en appel

nu krijgt ze nog steeds iets 12 dagen achter elkaar wanneer ze het niet lekker vind, zodat ze kan wennen aan de smaak. maar ik kan me voorstellen dat ze straks meer smaken per week wil, dus vandaar mijn vraag hoe lang je het kan bewaren. want per smaak maak je al snel een bakje of 6, dus dan zou je voor iedere dag een andere smaak 42 bakjes moeten maken :p

Hoi,

Slim om in 1 keer meerdere hapjes te maken, ik zat al te denken hoe ik dat zou gaan doen. Diederik taalt nog niet echt naar vast voedsel, ik heb hem al wel een paar keer banaan gegeven, maar hij heeft er nog nauwelijks interesse in. Hij is morgen 5 maanden, dus het hoeft ook nog niet, maar ik hoop wel dat hij dat meer gaat krijgen.

Hebben jullie kleintjes wel echt interesse, of kijken die er ook maar een beetje vies bij en vinden ze het na een paar lepeltjes wel welletjes?

Nog even een vraagje: je hoort verschillende verhalen over waarmee je moet starten. Sommigen zeggen dat het niet uitmaakt, sommigen zeggen dat je met groenten moet beginnen... ik vind fruit makkelijker, maar als je idd. meerdere porties per keer maakt...

Hoi,

Ik ben er ook nog niet helemaal uit wat we gaan geven (potjes of zelf maken). Als ik inderdaad lees over zelf klaar maken en dan invriezen... klinkt redelijk gemakkelijk!! Fenna is bijna 5 maanden. Het lijkt of ze wat meer wil dan die fles... net of ze er niet genoeg aan heeft. Ik ga dus binnenkort maar starten. Hier werd vanuit het cb aangeraden om te beginnen met groentehap bij +/- 5 maanden en bij 6 maanden met een fruithap.

Groetjes, Esther

Fruit maak ik iedere dag vers klaar,pak dan 2 of 3 stukken verschillend fruit.en doe alles door de helft.de ene helft gaat meteen naar mn dochter in een bakje.en de andere helf gaat door de blender en is voor Kyandro met liga koek erdoor heen.hij vind zijn fruit hapje altijd erg lekker.ik vind niet erg om iedere dag vers te maken,als hij naar de oppas gaar eet hij uit een potje fruit.1 a 2 keer per week.

groente doe ik soms vers maken voor hem en soms een potje (ligt eraan wat we eten)
groente invriezen lijk me ook wel makkelijk.zeker als je zelf een keer iets van friet of pasta eet.
maar fruit invriezen staat me een beetje tegen.lijk me gewoon niet zo lekker als vers.

en verder eet Kyandro s avonds een bordje pap.ja hij kan echt lekker eten(hij kan echt niet meer zonder vast voedsel.vooral s avonds dat papje dat gaat er echt in als pap hoor haha
hij is ruim 5 mnd nu en weegt tegen de 8 kg aan.

zo zie je wat voor verschil he met ieder kindje,hij vind ook bijna meteen alles lekker(hopen dat zo blijft)bij grote zus was en is wel anders.

liefs jootje

Terug
Bovenaan