zelf "potjes" maken

hey,

Floor had er echt interresse in: ze ging alles volgen wat onze mond in ging. En natuurlijk vond ze het eerst ook vies, ze moeten namelijk wennen aan de smaken. Merkte wel dat ze makkelijker wende aan fruit, dan aan groente. En alhoewel ze eerst steeds een paar hapjes at, nu eet ze met gemak een heel potje leeg!
Ik ben begonnen met worteltjes (12 dagen: het kost ongeveer 10 dagen voordat ze aan een smaak gewend zijn..) en daarna appelenmoes, toen bloemkool (vond ze heel vies) en nu krijgt ze smorgens mango en savonds bloemkool. Sochtends een papfles en dan alleen nog om 13 uur en 20 uur een fles. Dus ze krijgt nog maar drie flessen. Volgens het cb moesten we rustig gaan afbouwen, maar ze taalt niet meer naar die fles smiddags, dus dan niet..

liefs,

T

Ik kijk er zooo naar uit om met zelfgemaakte hapjes te beginnen! Nog 10 daagjes dan is Warren 6 maanden!!

Wij hebben ivm allergieën zo lang gewacht, maar hij toonde ook tot een week geleden echt totaal geen interesse. Maar het begint nu te komen hoor!
En, prettige bijkomstigheid, het theelepeltje vitamine D gaat er nu ook ineens in als koek! (wij hebben die op waterbasis en die smaakt naar anijs, de vitamine op oliebasis was pinda-olie, niet handig met mijn pinda allergie...)

Ik ga met groenten beginnen, bevat minder allergenen en is wat minder zoet. Ik heb gelezen dat je de groenten het beste kan fijnmaken met een scheut moedermelk (of kunstmelk, hangt er natuurlijk vanaf wat je gebruikt) omdat zo een deel van de smaak 'bekent' is.. Ik ben heel benieuwd of dif werkt.

Hm, ik ga zo naar de natuurwinkel, misschien toch wat worteltjes en broccolie meenemen...

X
Evje

Je kiest er inderdaad ook zelf voor wanneer je het gaat geven. Ook gaat dat natuurlijk in overleg met consultatie bureau.

Stan vond de fruithapjes gelijk lekker. Hij wilde meer dan 4 lepeltjes hahaha de eerste keer. Heeft toen zeker een kwart groot potje gegeten.

groente moet hij wel erg aan wennen.

Hij krijgt:
banaan/appel
banaan/peer
appel/peer
appel/aardbei (heeft ie wel aan moeten wennen)
banaan/perzik
mango (ook aan moeten wennen)

worteltjes

Juul is nu haast een half jaar.
Krijgt nog krampjes van fruit, dus daar zijn we heel voorzichtig mee, maar groente.....
Hij begint zelfs te gillen als het op is hahaha.
hij krijgt sinds afgelopen week 110 mg dus haast een olvarit potje, maar ik maak alles vers.
Tot nu toe worteltje brocolli en bloemkool. En hij vindt het super.

Terug
Bovenaan