zelf vermaken

onze dochter 6 wkn moet zich (volgens de cb-arts)zelf zien te vermaken in de box.
Tot nu toe hebben wij haar na elke fles zelf vermaakt voor ongeveer een half uur.En als ze ging huilen brachten we haar naar bed.
Maar nu moet ze zichzelf leren vermaken,we moeten haar op de zij leggen met een kussen in de rug en moet ze zich vermaken met haar handjes of kleine knuffeltjes.Maar ze is pas 6 wkn en kan nog niks pakken en haar handjes komen meer per toeval voorbij vliegen.
Na 5 minuten begint ze ook flink te krijsen.
Ook op de buik leggen is geen optie.

Hoe leer je je kindje om zichzelf te vermaken??
Ik heb het ook pas 1 keer geprobeerd,misschien moet ik wel elke dag oefenen????
Wie heeft wat tips voor mij?

Kaartje
 
Hoi
Hoe moeilijk het ook is, blijf proberen!!! Anders heb je voordat je het weet een klein handebondertje. Ik heb op het kdv vaak meegemaakt dat kids zichzelf helmaal niet kunnen vermaken. Omdat er constant met ze gespeeld wordt. En dat is ook heel belagrijk hoor, maar ze moeten ook wel zichzelf kunnen vermaken.
Succes ermee!!
 
Koop een muziekmobiel daar kan de kleine naar kijken...dat vinden ze vaak heel erg leuk en verder heb ik ook de eerste twee maanden een beetje aangemodderd met op mn arm zitten en liedjes zingen voor haar...want voor dingen pakken en en met dingen spelen vind ik haar nog wel jong hoor... wat je wel kan doen is haar in de maxi cosi zetten en dan laten kijken naar wat je aan het doen bent vinden ze meestal ook erg interessant...en heb jij je handen vrij
 
Huh? Ik snap het probleem niet. Ze is pas 6 weken. Haar ritme is dan toch nog voornamelijk drinken, slapen, drinken, slapen? En die half uurtjes die ze tussendoor wakker is, is toch een moment om ff te knuffelen, etc. Ik zou het met een korreltje zout nemen. Laat je niet onzeker maken door allerlei adviezen. Op haar leeftijd is elk huiltje reden genoeg om haar op te pakken. Je kunt haar nu nog niet verwennen. Op die leeftijd kunnen ze nog niet een relatie leggen tussen "aktie en reaktie". Dat begint pas rond de 6 maanden. Dus doe vooral wat je gevoel je ingeeft en vertrouw op jezelf. Ik vind het echt te zot voor woorden dat de CB arts je zoiets dergelijks heeft verteld. Mijn advies (en die kun je dus ook rustig in de wind slaan), je kunt je kindje nog niet verwennen, probeer dus aan te voelen wat zij wil, niet pushen. Op haar leeftijd hoeft ze zich nog niet te vermaken! Kop op meid....Jij bent de mama!
 
hoi,

wij hebben toen onze zoon een paar weken oud was.. zo ongeveer 5 weken een acitivitie ding gekocht waar hij onder ligt.. met 3 van die dingen eraan waar ze naar kunnen grijpen.. hoe gek ook.. hij vond het prachtig.. soms 5 minuten soms 10 minuten en soms wel een half uurtje. en nog steeds, inmiddels is hij 5 maanden, vind hij het prachtig.. een gewone simpele hebben we, waar ook een spiegeltje aan hangt..

greta
 
Bij ons was de babygym een groot succes. Zo'n ding met twee bogen met beestjes eraan. Eerst alleen om naar te kijken (10 minuten leuk) en later om naar te slaan en nog later om te pakken. Nu is het nog steeds leuk (bijna 7 maanden), maar dan om heel hard aan te trekken of tegen te schoppen.
 
Ben het helemaal eens met Suus. Een kindje van 6 weken wil vaak alleen maar eten en slapen. Mijn dochtertje was ruim 3 maanden voordat ze zich een beetje kon vermaken in de box. Tot die tijd was ze tussen de voedingen amper een half uurtje wakker en dan was het even genieten.
 
Hoi,

Mijn zoontje is ook zes weken. Ik kan nog niet echt zien dat hij zichzelf kan vermaken. het is net wat jij zegt. Ze kunnen nog niets pakken. Ik zou als ik jou was niet te veel naar eht CB luisteren. Mij werd gezegd dat ik mijn zoon moest laten huilen als hij niet ging slapen. Ookal duurde dat meer dan een uur. Ik luister naar mijn eigen gevoel. Ik baker hem nu in en het gaat een stuk beter.

Dus luister naar jezelf
 
Terug
Bovenaan