zelf vermaken

Maar soms is het erg fijn om even je handen vrij te hebben, ook als ze wakker is!
Mijn meisje was een slechte slaper, dus veel wakker overdag, ook met 6 weken (juist met 6 weken). Toen ze eenmaal haar handjes had ontdekt ging het een stuk beter, en ook met mij!

Misschien kan je van de speeltjes kopen met een belletje er in die je om de polsjes of de voetjes kan doen (met klittenband). Als ze dan (per ongeluk) haar handje wappert dan hoort ze dat dus ook. Wellicht dat ze er dan geïnteresseerd is raakt en zo dus steeds meer met haar handjes gaat spelen.
Wat ook leuk is: een babygym. Van die bogen die boven hun gezichtje hangen. Daar kunnen ze op een gegeven naar gaan slaan en trappen.
Wat we nu ook vaak doen met onze meid (16 weken), is haar in het wippertje zetten en dan die babygym over haar heen. Ook daar begonnen we met een week of 10 mee (had ik gezien op het kdv en dat vond ze leuk, dus nu thuis ook maar). Ze kan dan af en toe lekker geconcentreerd spelen. En is ze moe dan kan ze ook lekker in slaap vallen.
Wat onze meid met 6 weken ook leuk vond, was tv kijken. Tekenfilms, of muziekclips waren favoriet. Als het maar snel beweegt, de beelden dus.
Wat onze meid ook leuk vind is zo'n wagenspanner die op de kinderwagen en de maxi-cosi kan. Geweldig!! hebben we ook wel eens in d ebox gehangen aan de spijlen.

Succes. Misschien zijn dit wat activiteiten om zo e handen zelf vrij te hebben en om je kind te stimuleren met zelf spelen.

Sterkte en veel (speel)plezier!

Groeten van Marieke
 
Hoi Kaartje,

Vind 6 weken toch wel erg klein hoor, om "zichzelf te vermaken". Tuurlijk moet je je kleintje stimuleren, dat is hartstikke goed (ik denk dan aan geluidsspelletjes, muziek, spiegel etc) maar als jij je kindje op schoot neemt is dat de mooiste manier van 'vrijetijdsbesteding'?
Doe gewoon wat je hart je ingeeft
groetjes van Mutti
 
nog nooit van gehoord, het CB heeft mij daar nooit wat van gezegd. Jeetje ze is 6 weken joh, geniet lekker van haar. Je moet ook niet teveel naar het CB luisteren. Doe gewoon wat je zelf denkt dat goed is.

Ik ging toen mijn kleine 6 weken was veel met hem spelen maar ook wandelen, zette hem af en toe in de wipstoel, maar ook in de box met een babygym (daar keek hij dan naar) maar in de box was hij snel uitgekeken logisch want hij kon nog niets echt iets doen.

succes
 
wat een onzinnig advies van het CB, 6 weekjes!!! lekker doen wat je hart je ingeeft dat zich zelf vermaken komt wel als ze wat ouder zijn hoor!!!
Geniet nu maar van de aanhankelijkheid en knuffel en speel lekker: de tijd vliegt echt voorbij en voor je het weet hebben ze je al nauwelijks meer nodig!!
 
ben het helemaal eens met Suus, 6 weken en dan zichzelf vermaken ?? Inderdaad gewoon op je gevoel af gaan. Mijn dochter is nu 8 maanden en ik liet haar na een paar maanden wel bewust een tijdje lekker alleen in haar bedje liggen met allerlei speeltjes, maar verder ben ik er niet echt bewust mee bezig geweest en toevallig zei iemand van de kinderopvang vandaag, dat het opviel dat ze zich zo goed alleen kan vermaken....
Doe wat je instinct je ingeeft dan doe je het altijd goed !!
 
Die stomme consultatieburo's kunnen de pot op! Wat je zegt; ze kan amper iets pakken met haar handjes, 6 weken oud en dan jezelf vermaken? Het is geen puber!! Ze leert het gaandeweg vanzelf wel, als ze dingen kan pakken en spelen zal je vanzelf merken dat je eens wat langer bij de box vandaan kan.
 
Terug
Bovenaan