zelf vermaken?

A

Anoniem

Guest
spelen jullie kids zelf al een beetje in de box/wipstoeltje?
ik probeer het met de mijne wel maar het is een paar minuten en hij gaat huilen en als ik erbij sta is het goed, hoe kan ik hem leren om zichzelf te vermaken? dat moet hij straks op de creche namelijk ook.

groetjes

Hoi Ukkepuk,
Finn is nu bijna 8 weken en speelt soms een kwartiertje of zo alleen in de box, nadat hij eten heeft gehad en even op schoot heeft gekletst. De ene keer gaat het beter als de andere keer. Hij heeft een favoriete knuffel waar hij wel tegen kletst en lacht (sinds anderhalve week). Gisteren heb ik een mobiel met een muziekje geprobeerd, dat vond hij ook leuk. Er zijn echter ook momenten dat hij inderdaad alleen vrolijk is als ik boven z'n hoofd hang en hem de speeltjes aanreik (bijv. met een knuffeltje langs z' n wang aai). Vaak wel een teken dat hij al te moe is om te spelen, dus dan gaat hij weer naar z'n bed. Erg lang duurt het alleen spelen nog niet, maar ja, hij is nog niet zo oud. Ik neem aan dat jouw kindje ook nog niet zo oud is?
Groetjes!

nee klopt mijn kindje is ook nog niet zo heel oud hij is negen en een halve week van 8-9-08.

groetjes

Hoi!

Hier Maudy, zelfde geboortedatum..........
Scheelt of ze de ene keer zich wel vermaakt en de andere keer niet........
Soms lukt het zo een half uur, soms dus ook maar 10 minuten. Lichtjes en televisie vindt ze fantastisch, ook de openhaard kan ze uren naar staren. Komt dan af en toe ook een "uhh" uit.........Meer klanken kent ze nog niet......whahahaha!

De mobile vindt ze ook wel leuk, maar ook geen uren, en het is echt een kwestie van zelf vermaken, dus ga ik die mobile ook niet elke keer aanslingeren...........bij het eerste de beste kikje gaat ze trouwens weer lekker naar bed! Strenge moeder........whahaha!!

Gr. Rimke

Hoi!

Ook mijn zoontje kan zich de ene keer beter vermaken dan de andere keer. Ik probeer wel veel af te wisselen, dus niet altijd alleen maar in de box maar ook in de wipper, op het speelkleed op de grond, even voor de tv. En ja soms vind ie het allemaal niks en wil ie alleen maar bij mama zijn  Maar ik ga hem zeker niet de hele tijd vermaken want idd op de creche   kunnen ze hem ook niet de hele dag bezighouden...   Ook betrap ik mezelf er ook regelmatig op dat ik denk dat hij zich niet vermaakt en sta ik alweer bij de box, terwijl meneer zich dan eigenlijk prima vermaakt met een beetje om zich heen kijken, handjes in zijn mond stoppen enz.
Groetjes An

Hoi,

Volgens mij verschilt dit heel erg per kind en kun je er niet heel veel aan doen.
Mijn oudste zoontje is nu 2 1/2 en heeft van baby af aan moeite gehad om zichzelf te vermaken. Altijd als ik hem alleen neerlegde was het bleren. En dat heeft er toe geleid dat wij hem toch altijd maar weer oppakte....fout??Misschien ik weet het niet. Het is toch je eerste dus je doet er alles aan om dat bleren te laten stoppen.
Hij is nu 2 1/2 en ik moet zeggen dat hij zich nu prima kan vermaken en alleen spelen....maar....het allerleukste blijft toch als papa en mama mee doen of mee kijken.
Dat heeft hij dus altijd al gehad en ik denk dat het ook wel een beetje zo blijft. Hij is echt een gezelschapskind.
Ik denk dus dat het er al in zit. Je kunt het wel een beetje stimuleren maar sommige kinderen kunnen al van baby af aan prima een half uur alleen in de box met een speeltje liggen. Andere niet.

Ik heb me er het eerste jaar erg druk om gemaakt (verwen ik hem niet te veel etc). Maar het komt allemaal vanzelf wel goed.
Probeer me er dus nu met de tweede (4 weken oud) dus ook niet te druk om te maken....maar het blijft lastig ;-)

Sterkte er mee
Groetjes mama 3007

ps. het cb had voor mij destijds nog de tip om altijd op vaste tijden in de box te leggen en ook na een vast ritueel. Dus voeden- knuffelen-alleen spelen- slapen.
Dat heb ik ook geprobeerd maar maakte bij ons weinig verschil. Maar het is het proberen waard zou ik zeggen.

Hoi...

Ons mannetje is nu 5 maanden en ligt ontzettend vaak en lang in de box en dit gaat prima. Het verschil is nu wel dat hij alles kan pakken wat hij wil. iN het begin hield hij het ook niet zo lang vol. Hij  kan nog niet echt iets pakken en daardoor 'verveelde' hij zich. Bij mijn moeder niet... zij had zo'n babygym (ouderwetse) en hij keek daar uren naar. Ook graaide hij met zijn handje in de lucht en had dan allicht wel wat te pakken. Toen heb ik zelf ook zo'n ding gekocht en vanaf die tijd ging het stukken beter in de box. Momenteel vind hij de babygym nog steeds leuk, maar nu is het zijn hobby om zo snel mogelijk die speeltjes eraf te trekken en met zijn pootjes de babygym omhoog te tillen!! Een boefje is het :))
Maar misschien is het iets voor jullie... of heb je al zoiets?

Hoi hoi,

Ons ventje is nu 5,5 maand en kan zich aardig goed zelf ver maken...gelukkig maar want sosm ben ik het entertainen echt zat!

Wij hebben hem duidelijk laten spelen in de box terwijl wij weg liepen. Dit steeds wat langer. En het lukte vooral toen er een leuke mobiel boeven kwam hangen. Deze vond hij waanzinnig. Nu wat minder, maar oke hij kijkt er al maanden naar...hahahaha.

OOk leg ik hem regelamtig onedr een speelboog/kleed van ikea....ook dit vindt hij geweldig. Doordat er iets boven hem hing vermaakte hij zich prima en had hele verhalen met die beestjes die eraan hangen.

Rgelematig zetten wij hem in de wipstoel voor de tv met bumba erop....half uurtje per keer en hoogstens 2 keer per dag.

Maar mijn vriendin kan haae dochter overal mee naar toe nemen in de wipstoel en dan kijkt zij haar ogen uit wat mama doet, badkamer schoonmaken, koken. Nou dat vindt mijn mannetje dan niet zo...paar minuten en dan is het genoeg.

Hebben jullie nog entertain tips?

liefs van mij

Terug
Bovenaan