zelfbedachte meisjesnaam?

In vindt het ook een mooie naam. Ik persoonlijk zou er juist geen streepje tussen zetten, juist om te benadrukken dat het 1 naam is. Het verbasteren van namen kun je nooit helemaal voorkomen, mensen hebben nu eenmaal de neiging hun eigen "liefkozende" draai aan namen te geven, omdat dit het voor hen specialer maakt. Maar ik denk zeker dat wanneer je zelf steeds de volledige naam gebruikt, anderen dit ook eerder zullen doen.

Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben er nu wel uit welke meisjesnaam bij mij op de eerste plek staat! Saralinde. Nu nog een jongensnaam want we weten nog niet wat het gaat worden.

Wellicht dat een streepje tussen de beide delen van de naam inderdaad wel het afkorten van de naam bevordert, zo had ik het nog niet bekeken.

Ik heb ook op internet uitgezocht wat de namen betekenen en de betekenis vind ik eigenlijk ook heel mooi (geen betekenis zoals capelle aan de ijssel of iets dergelijks )
sara= vorstin
linde = betekenis is was onduidelijker maar het is een schild van lindehout of het heeft te maken met 'slang' een germaans symbool van kennis.

nogmaals bedankt!

groetjes,
Janneke

trouwens, de naam alana heb ik ook nog nooit eerder gehoord, vind ik ook mooi klinken. Het doet met wel denken aan de turkse badplaats álanya'. Nu ben ik daar zelf nog nooit geweest, dus kan ik niet zeggen of dat een positieve of negatieve associatie oproept, maar ik vind de naam van die plaats ook heel erg mooi klinken.

groetjes,
Janneke

Hoi hoi!

Ik ben juf op een basisschool en daar zie je ook steeds meer combinatienamen langs komen. Wij hebben in de kleuterklas een Sara-Amalia en inderdaad omdat je het als aparte namen schrijft ga je het snel afkorten. Maar moeder had aangegeven dat ze graag wil dat de hele naam gezegd wordt, dus dan doen we dat. Moet je natuurlijk zelf ook wel consequent doen, want ik hoorde haar vorige week met "saartje" haar dochter aanroepen dus dat is een beetje vreemd.

Alana hebben we ook op school, toevallig he? Ben die naam verder nog nooit tegengekomen maar vind het een mooie naam.

Zelf gaan we ook voor de wat langere namen, zoals christiaan voor een jongen. Waarschijnlijk zal die naam ook wel vaak afgekort worden maar ik heb zoiet van: wij vinden dit een mooie naam! En als ons kind later zelf wil afkorten dan kan dat ook!

groetjes Ineke

Ik vind het erg mooi klinken maar wel lang. Ik denk wel dat mensen het gaan afkorten en er sara van maken. Maar vinden jullie dat echt zo erg. Moeilijk is het he. Wij zijn ook al weken bezig.

Terug
Bovenaan