Zelfde gekozen naam

<p>Mijn vriend en ik zijn een tijdje terug na lang nadenken het eindelijk eens geworden over de gekozen namen voor beide geslachten.. Marley voor een meisje en Jace voor een jongen</p><p>Dit was al lastig genoeg en het voelde natuurlijk goed om beide hartstikke blij te zijn met de gekozen namen.</p><p>Nu zijn we er dus achter gekomen dat de begeleider van mijn handbalteam haar kleindochter Marley heet.</p><p>En zojuist kwam ik erachter  dat een oud speelster uit hetzelfde handbalteam van jaren terug vorig jaar haar dochter Jace genoemd heeft (wij hebben deze naam natuurlijk voor een jongentje gekozen.)</p><p> </p><p>Ik ben zo bang dat er gezeur mee komt.  Dat ze vinden dat de namen gepikt zijn.. Wat moeten we nou doen, de namen stonden al vast voordat hierachter kwamen ?</p><p> </p><p>Is het raar als we toch de namen behouden?</p><p> </p><p> </p>

Kies voor de namen die jullie mooi vinden. Er zijn miljoenen, zo niet miljarden, mensen op de wereld met dezelfde namen. Zolang jullie er blij mee zijn. Het is al lastig genoeg namen te vinden die je met je partner mooi vindt.

Als je een naam moest kiezen die niemand heeft zul je er zelf een moeten verzinnen denk ik..
Gewoon lekker zo noemen, als jullie die namen graag willen.
ze moeten het desnoods opnemen als compliment toch ?

Als je een naam moest kiezen die niemand heeft zul je er zelf een moeten verzinnen denk ik..
Gewoon lekker zo noemen, als jullie die namen graag willen.
ze moeten het desnoods opnemen als compliment toch ?

Wij hebben ook een jongensnaam op t lijstje staan. Zo heet alleen het kindje van onze zwager/schoonzus hun beste vrienden. Maar hun zien we 1 x per jaar. Is alleen maar een goed teken dat we het kiezen, toch?

Mijn achterneefje heeft dezelfde naam als die wij aan onze zoon gaan geven. Ik zie hem hooguit 1 x per jaar tijdens een familie uitje, ala hij al besluit daarbij aanwezig te zijn aangezien hij ver weg woont en een eigenwijze tiener is... wij vonden deze naam beiden al jaren leuk en hebben altijd gezegd als we een kindje zouden krijgen dat dit de naam zou worden.. 
Het kan mij echt niet boeien dat een familielid ook zo heet aangezien ik hem toch ( bijna) nooit zie. Als je met alles en iedereen rekening gaat houden is er altijd wel een link te maken om niet voor een naam te kiezen denk ik, gewoon lekker doen dus!

Daar zou ik me dus niks van aantrekken, het zijn echt mensen die je amper kent en die (klein)kinderen ken je al helemaal niet. Zo kan je wel alle namen gaan wegstrepen. 

Ja, ik wil het ook gewoon zo houden. Maar het zijn geen standaard namen die vaak voorkomen. Vandaar mijn vrees.

Terug
Bovenaan