zelfde naam. Help?!

A

Anoniem

Guest
Goedemiddag,

Ik MOET even wat frustratie en verdriet kwijt.......

Ben zelf 24 september uitgerekend en een vriendin van mij de 25e.

Nu zijn er bij mij wat complicaties bijgekomen en de verwachting was
dus wel dat ik eerder zou bevallen. Dit gaat ook echt niet lang meer
duren.

Nu is die vriendin afgelopen woensdag plotseling opgenomen en vrijdagav. is de kleine gehaald dmv KS.

Zaterdagochtend kreeg ik echter de schrik van ...

Wat blijkt; zij hebben "onze" jongensnaam; Julian.

Schrik alom dus en ik doe niet anders dan mokken, verdrietig zijn en huilen.

Notabene gisteren, toen mijn man jarig was.

Familie zegt al dat we gewoon Julian aan moeten houden, maar het is
notabene in dezelfde vriendengroep. Net alsof we dus zelf geen fantasie
zouden hebben, zo   vind ik het dan overkomen.

Maar aangezien de komst van onze kleine echt niet zo lang meer op zich
zal laten wachten, moeten we dus op zoek naar een andere jongensnaam.

K speur me suf op internet.

Vind zelf iets franstalig wel mooi, een stoere, naam met toch enigszins wat elán.

Julian was het dus echt helemaal.

Hier moet ik mij echter overheen zetten. Er zijn duizenden namen, maar waarom kiezen ze nu net deze?!?! GRRRRRRRRRRRRRRRR!!!

HELP?!?!?

Hoi,

Jeetje dat is balen zeg. Ik kan me voorstellen dat je er even helemaal ziek van bent! Zeker omdat het echt in dezelfde vriendengroep is, maar ja een vriendschap is niet altijd voor eeuwig moet je je ook bedenken. Wat als die vriendschap overgaat en jij voor een andere naam gekozen hebt?

Misschien moet je het eens met je vriendin bespreken, kijken wat zij ervan zou vinden als je je naam zou aanhouden. Je geeft je kindje een naam voor de rest van zijn/haar leven dus je moet er zelf voor 100 % achter staan.

Syl

Ik snap goed dat je baalt maar ik zou mijn naam niet veranderen omdat zij de zelfde naam heeft. Inderdaad krijgt dat kind de naam voor zijn leven en het is een kind van een vriendin dus niet eens familie. En Julian is een veel voorkomende naam (mijn neefje heet ook zo) dus je zult wel meer kinderen tegen komen die Julian heten. Ik zou er gewoon voor gaan. En anders is Tobias misschien een mooie naam?

He ik kan me voorstellen dat je dat megaklote vind zeg, dat is ook een van de redenen waarom wij onze naam bekend hebben gemaakt (zoiezo kan ik mijn mond niet houden haha) maar daarnaast zijn mijn 2 nichtjes dit jaar ook uitgerekend en ik denk dat als je het van te voren bekend maakt dat je dit soort problemen minder heb.. (Dan kan je wat vroeger denken eraan)

Als jij de naam geweldig vind moet je hem gewoon aanhouden misschien kan je iets anders doen qua spelling of dergelijk? ik heb geen idee, succes ermee meid!

Hoi,

Snap dat je verdrietig bent! Maar wat de andere zeggen je kan ook gewoon deze naam houden.
Maar ik heb wel een idee voor je is Milan iets vind ik een mooie naam alleen mijn vriend niet dus daarom gaat onze kleine zo niet heten. Julian en Milan lijkt op elkaar vind ik.
Maar je moet doen wat jij leuk vind.
Succes meid want het is erg moeilijk.

Liefs An 37 weken en 3 dagen zwanger

hallo,

wij hadden het zelfde.
we konden geen naam bedenken, maar hadden een die we allebei echt super vonden, maar.....een goede collega van mijn vriend had zijn dochtertje ook zo genoemd.

wij vonden het ook zo   vervelend om de zelfde naam te gebruiken, maar dit was de enige naam die we beide mooi vinden.
ik werd gek van het zoeken naar een andere naam, want deze zit in je hoofd.

dus hebben we besloten om het tegen die collega te vertelen en te vragen wat zij er van vonden.

hij reageerde erg positief, en dus  waren we zo blij dat we het gezegt hebben tegen hun  zodat we nu zonder vervelend gevoel  die naam aan ons dochtertje kunnen geven.

het is idd erg vervelend, maar je moet doen wat je eigen gevoel is!

groetjes

erg lastig dit, maar ik denk ook dat je bij je originele naam moet blijven. Je zult hem heeeeeeel vaak gaan gebruiken de rest van je leven en je kind moet hem nog heel vaak horen dus dan is het beter dat je iets kiest wat je echt leuk vind!

Hoi,

ja dat is idd balen... en in de vriendengroep...
wat vindt je van de naam Milan ?
lijkt er mischien een beetje op...
deze naam vinden wij dus erg mooi!

ik hoop dat je er samen uit komt!
heel veel succes met het kiezen van een naam op zo`n korte termijn...

groetjes bianca 37,3 wkn

Terug
Bovenaan