Zelfstandig leren spelen

Hallo allemaal,

Ik ben de trotse moeder van een dochter van bijna drie maanden.
Ik vind het belangrijk dat mijn dochter leert om zelfstandig te spelen.
Iedere dag leg ik haar daarom na het voeden  in de box maar dan  begint ze na een paar minuten te huilen; ze vind er niks aan.
Nu heb ik haar in een wipstoeltje gelegd en dat houdt ze wel een tijdje vol zonder te huilen (ongeveer 20 minuten) omdat ze dan meer rond kan kijken.

Ben ik te vroeg met de box? Wie van jullie heeft tips/adviezen om het zelfstandig spelen te motiveren?

Bedankt!
Monique

Bij onze dochter ging het ook zo. In de box huilen,maar ik heb het vol gehouden met elke keer wat verlening. Elke keer probeerde ik het om haar 5 minuten langer te laten huilen/liggen. Het valt niet mee hoor in het begin. Ik keek wel elke keer of er niks aan de hand was. Nu is ze het gewent om in de box te leren en speelt er heel goed (maar ze ook al bijna 8 mnd). Ik hoop dat je  hier wat aan hebt.

Groetjes Pascalle  

Mijn dochter vond het eerst ook niks aan in de box. Maar ze begint het steeds leuker te vinden. Ze kan nu ook grijpen en ronddraaien, en daarom veel leuker. Ze is nu 5,5 maand oud. En ze kan nu wel een half uur of langer in de box spelen.
Heb je iets waar ze naar kan grijpen in de box hangen?
Ik zou haar niet in de box laten huilen. (tenminste niet hard laten huilen, een beetje mekkeren kan denk ik wel). Dan gaat ze box volgens mij alleen maar vervelender vinden.
Volgens mij gaan ze als ze ouder worden, toch steeds meer zelfstandig spelen. (dat zie ik wel aan mijn dochter, die ligt nu liever in de box, dan dat ze op schoot zit.

Groetjes,

Linda
moeder van Rebecca 11 november 2005

hoi,
Baby's van die leeftijd kunnen zich vaak nog niet zelf vermaken en vervelen zich snel, laat vaak je stem horen als je even wegloopt en misschien is het een tip om vlak boven je kindje iets te plaatsen wat beweegt en/of muziek maakt zoals een babygym in de box zetten of een mobiel aanzetten daar was de mijne toch best zoet mee maar ik denk wel dat je geduld moet hebben tot jou kindje wat zelf kan gaan pakken of dingen beter gaat ontdekken en oja mijn zoontje was ook soms een half uurtje zoet door de wipstoel voor de tv te plaatsen beeld en geluid vond hij erg interesant maar doe dit niet laat op de dag dan slapen ze vaak weer slechter

succes, mama 29

Hoi Monique,

Mijn zoontje is van 28 januari. Ik had al gauw door dat hij zich aan het vervelen was in de box en heb toen een muziekmobiel in de box gehangen maar na een poosje was hij daaraan gewend en verveelde hij zich weer. Toen heb ik een speelkleed gekocht en zo'n babygym. Dat vond hij echt superleuk. Nu leg ik hem om de beurt op zijn speelkleed en dan weer in de box voor de afwisseling tot hij vanzelf moe wordt. Dan geef ik hem nog effies aandacht en leg ik hem weer op bed.

groetjes en succes!
Karin

Hoi,

MIjn dochter vond in het begin de box ook niet leuk. Een speelkleed en wipstoeltje ging veel beter.
Pas later, toen ze echt ging spelen, met een maand of 5 vond ze het steeds leuker in de box.

Groetjes

Hoi,

MIjn dochter vond in het begin de box ook niet leuk. Een speelkleed en wipstoeltje ging veel beter.
Pas later, toen ze echt ging spelen, met een maand of 5 vond ze het steeds leuker in de box.

Groetjes

Hoihoi,

Mijn zoontje vond de box ook maar zozo.  Maar iets boven zijn hoofd hielp wel toen hij zo klein was. MMaar echt lang  in de box vond hij niet leuk. Toen hij ongeveer 7 maanden was heb ik de box bij het raam gezet.
Dat vond hij dus echt geweldig. In plaats van zich een kwartiertje vermaken in de box hoorde ik hem ineens een uur niet. Beetje naar de lucht, de vogeltjes en naar buiten kijken (hij kon toen al wel zitten, dat scheelt wellicht ook)

Misschine voor jou ook een tip.

groetjes,
Judith

Terug
Bovenaan