Zelfstandig meisje!! ??

Lieve is naar mijn beleving, en in vergelijking met anderen van die leeftijd.. best al heel zelfstandig voor een kind van 2,5.
Ze kan zelf helemaal omkleden van kleren naar pyama....en terug.
Ze kan zelfs maiilots aankrijgen..En schoenen, en sokken.
Ook veegt ze zelf af na het plassen, en zou dat het liefst ook doen na het poepen..maar dat doe ik nog maar even zelf..Ze stuurde me laatst de badkamer uit;'' ik zelf douchen'' zei ze..Nou, dat nog maar even niet.
Zindelijk is ze nu overdag helemaal,een kleine maand, en ik heb daar eigenlijk ook niks voor hoeven doen..
Ik ben dus best trots op onze dame..

Hoe is dat elders?

Gr Rina

Feline is ook al best zelfstandig. Ze kan zich ook aankleden, alleen maillots lukt niet zo.
Zindelijk maken zouden ze nu op de creche mee beginnen, maar volgens mij is dat er bij in geschoten, ze zit er ook nog maar een paar weken en dan gaat ze hier op de creche. Dus ik denk dat t beter is om t op de nieuwe creche te doen.
En dan gaan we er thuis ook aan beginnen.
Ze prakt zelf haar eten en wil ook al zelf met een mes smeren en snijden, maar dat mag niet.
Verder is ze ook erg goed met opruimen.

Het enige nadeel is dat ze een echte einzelganger is en op de creche echt heel vaak alleen speelt. Daar maak ik me soms wel zorgen om (dennis trouwens ook) maar ja dat komt vast wel goed. Spelen met dr broertje kan ze iig goed.

groetjes Maris

Whaa, wat goed!!
Roan kan nog helemaal niets van wat jij op noemt!
Het enige wat hij kan uittrekken zijn sokken! laat staan dat hij iets aan krijgt!
Gister had hij toevallig een schoen aan zijn voet gekregen en dan nog aan zijn verkeerde voet maar ik vond het al heel wat!
Het woord zindelijk bestaat hier ook nog niet meneer vind zijn luier nog wel best denk ik ...Ik ben benieuwd wanneer dat allemaal hier gaat gebeuren..

Gr Mascha

wow inderdaad een heel zelfstandig meisje! Knap hoor.
Logisch dat je trots bent!
Hier ook wel een dametje dat veel zelf wil doen en ook kan maar niet zoals Lieve.
Sarah kan zichzelf ook aan- en uitkleden maar vaak lukt haar t-shirt of trui niet helemaal. Sokken en schoenen zijn ook hier geen probleem. Wat zindelijkheid betreft kan Sarah het allang maar ze vindt het wel makkleijk zo. Soms plast ze wel op de WC (veegt ook zelf af) maar nu al weer een tijdje niet en we laten het ook even zo. Er is al genoeg verandering nu met Shira erbij. Verder is ze super sociaal, speelt goed met de kinderen op het kdv maar ook thuis alleen kan ze zich goed vermaken. Maar dat ze weet wat ze wil, dat is wel duidelijk! Ze 'peuterpubert' af en toe heerlijk. Ze kan dus ook heel goed dwars zijn haha.

groetjes Tamar

wat een knappe meid heb je zeg!
Jesse is lang niet zo zefstandig.
Plast nog nog niet op de pot,kan wel zijn sokken uitrekken en zijn broek, afdrogen lukt ook al goed.
Opruimen van de vaatwasser, gaat hij weet waar alles in hoort(soms beter dan papa) haha.

Gr Linda

Gister dit topic gelezen.... Bas is met veel dingen heeeeeeel zelfstandig, maar lang nog niet met alles (gelukkig). Eva daar in tegen.... Die is een stuk makkelijker. Die vindt het wel prettig als ik alles voor haar doe. Vanmorgen hadden we nog drama. Ze moest zichzelf aankleden. Er lag een maillot klaar. Madam ging helemaal over de rooie, want: "Dat kan ik niet zelluf!!!!"
Toen zei ik: "Als Lieve het kan, kan jij het al helemaal!"
Ze was spontaan stil.... "Wie is Lieve????"

Hihi, handig zo'n forum....

Groetjes, Karin

Wauw!! Jij heb idd een zelfstandig dametje haha!

Dylano kan dat ook nog allemaal niet hoor. Uitkleden lukt hem heel goed, zn schoenen aandoen nog niet, maar zn laarsjes daarintegen weer wel.
Ook helpt hij altijd mee met de vaatwasser uitruimen, en tafel dekken, en ook dat gaat prima.
We geven hem vaak "klusjes" zo van: Dylano, mama kan de sok van Syl niet vinden, wil jij hem ff gaan zoeken?? En dan vind hij hem, en dan is ie toch trots! Zo erg dat hij er rood van word, zooooo lief!!

Maaruhm.. Lieve is dus wel een stuk verder als ons Dylano.

Liefs Deb.

Knap hoor van Lieve.

Hier een meisje wat het allemaal wel makkelijk vind als mama het doet. En eerlijk gezegd, ik vind het ook niet erg, ze worden al zo snel groot.

Eline weet wel altijd te vertellen wat ze aan wil, dus wat dat betreft al een echt dametje. Maar verder? Zindelijk is ze nog totaal niet, aankleden doet ze ook niet zelf, sokken krijgt ze wel uit, maar niet aan, haha.

Terug
Bovenaan