<p>Ola, </p><p>Overal lees ik dat je je baby wakker in bed moet leggen. En dat die zelfstandig in slaap moet vallen. Nu heb ik het idee dat het wel goed gaat bij mij maar ik twijfel over het stukje zelfstandig. <br />Mijn baby is 13 weken en ik hoop altijd dat ik hem op tijd naar bed breng. Hij wordt altijd met ogen open in bed gelegd. Soms wat rustiger dan de andere x, ligt eraan hoe snel ik moeheid signalen heb opgepikt?. Soms nog lastig te zien omdat hij best alert is. Als hij veel prikkels heeft gehad of wat jengelig is dan hou ik hem vast met speen in gaan zijn ogen dicht en weer open, staan ze op half 12 dan leg ik hem in bed. Soms gooit ie de speen eruit en gaat hij alsnog jammeren, ik stop de speen dan terug en ga weg. Ene keer slaapt hij met 1x terugstoppen en andere x met 5x. Geduld is een schone zaak. En als zijn ogen dicht zijn gooit hij de speen er zelf uit of ik haal hem eruit. Slaapt de nachten tussen de 10 en 12 uur. <br />Ik ben geen voorstander van laten huilen want dat heeft geen toegevoegde waarde voor mij en hem en geeft alleen stress aan de baby. Gaan ze volgens mij ook onrustig van slapen en vaker sneller wakker. <br />Is dit zelfstandig slapen? En hoe doen jullie het?</p><p>Groetjes </p>