Zelluf eten?

hihihi ja, ik herken je verhaal volkomen!

als ik nathalia een lepel of vork in haar handen geef, snap ze ook niet echt wat ze er mee moet doen en beland idd achterstevoren in haar mond.

vaak eet nathalia ook helemaal alleen.meestal word t een kliederboel, maar ach, daar zijn t kinderen voor toch? ze eet met haar handjes, en ik doe tussendoor met mijn vork/lepel een hap in haar mond.

of ze heeft haar eigen lepeltje en ik een ander lepeltje en dan is het hapje van nathalia lepel(leeg), hapje van mama lepel (met eten)

ik leg meestal een zeiltje onder haar kinderstoel. we hebben vloerbedekking en met dat zeiltje is dat een heel stuk makkelijker opruimen.

en ja, dat de maccaroni, of spagetti of zo in haar haren zit, dat ken ik ook.

hihihi nou succes ermee!

liefs, do

Echt heel herkenbaar dit topic! Melanie (7 maart 1 jaar) wil sinds 3 weken ook alles ZELLUF eten. Elke keer als ik een hapje voerde spuugdeze het uit of sloeg de lepel uit mijn handen... Mijn kleine goed etende meisje veranderde ineens in een draakje! Tot ik doorkreeg dat ze het zelf wilde doen. De potjes gingen dus de kast in en ze eet nu gewoon  met ons mee.  Voornamelijk met de handjes.  Die paar weken zullen niet echt  uitmaken en we eten verder zo goed als zoutloos tegenwoordig. Af en toe eet ze wel met een vork of lepel, maar volgens mij gaat dat meer per ongeluk goed... Maar ja, vla en yoghurt  zijn nog steeds een probleem.  Want ik mag echt geen hapje voeren! Alles al geprobeerd. Afleiden met speelgoed, liedjes zingen enz. Nu schep ik het op haar lepel en geef ik die daarna zo snel mogelijk aan haar. Dan rekt ze hem uit mijn handen en brengt hem zelf naar haar mond. Af en toe gaat het niet snel genoeg naar mevrouw haar zin en zit de yoghurt tegen het plafond, maar ze eet in elk geval weer lekker. E ndat vind ik dan weer het belangrijkst. En goed met een vork eten is nou eenmaal best lastig, veel voordoen en laten oefenen dan lukt het vanzelf!

Groetjes, Daniëlle

Terug
Bovenaan