zenuwachtig.....

hallo dames,

hebben jullie het ook? beetje zenuwachtig voor de bevalling?
ik wel. zo van hoe en wat gaat er allemaal gebeuren.
ook heb ik vanaf deze week echt zoiets van ik wil je zien en voelen in me armen.

nog even geduld hebben...........

Ene dag is anders dan de andere. Ene keer denk ik: Ik doe dat wel effe (oke gaat pijn doen dat snap ik)
Andere keer denk ik weer: Ojee straks word het een keizersnede omdat de kleine niet wilt indalen (is nog niet ingedaald namelijk)
Ook het getrappel in mijn buik ben ik af en toe best zat en heb ik liever dat getrappel van handjes en voetjes in mijn armen dan in mijn buik hahaha.

Het is voor ons de eerste en maak me ook beetje druk/zorgen over mijn vriend. Zijn werkgever doet nogal moeilijk over verlof in de zomerperiode (ze mogen geen vakantie opnemen van mei tot aug) dus ben benieuwd of hij "verlof" krijgt na de bevalling. Tuurlijk houden ze er rekening mee dat hij straks naar de bevalling toe moet, maar het gaat mij erom dat hij daarna niet echt zou kunnen gaan genieten van de kleine.

@ MarloesDD

Je vriend krijgt toch zeker wel zijn 2 dagen na de bevalling? De werkgever is verplicht die te geven.

Altijd zo jammer, werkgevers die zich niet kunnen inleven in de situatie van een ander. Hopelijk draaien ze nog een beetje vrij en kan je vriend straks ook lekker genieten van de kleine.

Je kan daar maar beter niet tegen de baas in gaan want dan kun je ook op veel tegenwerking stuiten (Naar andere filialen moeten die veel verder weg liggen enz.)
Ze zijn het idd verplicht maar moet het eerst nog zien dan geloven dat ze hem ook daadwerkelijk die 2 dagen geven!
Hij is al druk op zoek naar een andere baan maar zolang hij nog niets anders heeft zal die het daar toch echt vol moeten houden :(

Hier nog een met een dwarse baas, die begon al, ja vanaf het moment van de bevalling begint zijn verlof. Dus ik allemaal dingen uitgeprint van het ministerie. No way dat ze die dagen door zijn neus gaan boren! Ze hebben er idd recht op! En anders moeten ze een schadevergoeding betalen.

Wat jammer om te lezen dat het bij jullie zo moet. Mijn man heeft 2 weken vakantie en in z'n laatste week ben ik uitgerekend. Na de vakantie moet hij normaal gelijk de nachtdienst in en daarna late, maar ze hebben dit uitgesteld tot begin september en dit alles....zonder dat wij er om gevraagd hebben!! Dit noemen wij een superbaas!!! Ze zijn dus niet allemaal zo. Een ding weet ik wel zeker dat je partner recht heeft op die 2 dagen verlof!!

Mijn man heeft 3 weken vrij en die gaan in het moment dat de bevalling begint. Dus heel flexibel.

Ook ik vind het spannend. Toen er eergisteren sprake bleek te zijn van mogelijk zwangerschapsvergiftiging en het halen van de baby was ik zowel euforisch om de baby te zien als plotselin in paniek omdat ik ook ging bevallen. Het was zo een dubbel gevoel.

Alles is hier klaar dus daar maak ik me niet echt druk om maar het gevoel dat het dus zo onverwachts is drong ineens tot me door. Ik sta zo ingesteld op "het duurt nog 5 weekjes" dat ik totaal verrast was door de snelheid.

Ik probeer me nu in te stellen op dat het ieder moment kan gebeuren. Over 2 weken dus zeker.

Ik wil ook graag zien wat het is en hoe mn kleine schoppeling er uit ziet. Daarnaast begin ik het al goed zat te worden en dan met name de kleine kwaaltjes die je gewoonweg opbreken.

Terug
Bovenaan