zenuwachtig.....

Ze hebben de dag van de geboorte en de dag om aan te geven vrij. 2 dagen dus. Maar als de bevalling langer dan een dag duurt is hij die dag wel extra vrij natuurlijk maar dat zijn dan wel eigen snipperuren.
Mijn man zorgde altijd dat ie een week vrij was nadat de kraamhulp weg was... HEERLIJK! Want je bent nog helemaal niet de oude na 8 dagen, geloof me. Of je moet een hele makkelijke bevalling hebben gehad. Maar dan nog... een kindje vergt veel energie en je lichaam staat nog onder invloed van hormonen en kraamtranen. Ik had er niet aan moeten denken om die week niet te hebben.

Wij hebben dat gelijk geregeld toen ik 12 weken was. Tuurlijk kregen we commentaar van meneer de baas, maar we kregen de dagen wel! Even doorzetten dus!

Over de bevalling: als het je eerste keer is weet je niet wat je te wachten staat. dat kan juist ontspannend zijn maar is ook onzeker. Je weet niet hoe het loopt, maar dat weet je nooit natuurlijk ook niet bij een tweede. Je moet het over je heen laten komen. Niet teveel nadenken, maar maak wel een plan over de dingen die je belangrijk vindt tijdens je bevalling. Welke wensen heb je? Wat zou je fijn vinden? Zet dat in een geboorteplan.

En als je wilt kun je de geboortetens proberen, ik vond het een uitkomst. Maar dat zul je zelf moeten ervaren. op www.geboortetens.nl kun je m bestellen. Je kunt m huren en meestal dekt je verzekering de kosten.

Succes!

Trouwens, volgens mij hebben ze sowieso 2 dagen. Ik ben altijd in het weekend bevallen tot nu toe maar mijn man had altijd maandag en dinsdag vrij.

Idd...volgende de site van het ministerie valt de bevalling onder het zogenaamde calamiteitenverlof en daarnaast heeft de vader 2 dagen kraamverlof. En het kraamverlof gaat pas in op de 1e dag dag het kind op het adres woont.

Met het werk van mijn man heb ik het helemaal uitgeplozen ;-)

Ben allang blij dat mijn eigen werk super soepel is, want dat gaat ook wel eens anders....

Maar goed, weer even on-topic, mijn zenuwen voor de bevalling zitten puur in alles willen regelen er omheen (zoals het verlof van mijn man, hihi) maar de bevalling zelf...

Daar ben ik een behoorlijke botte boer in. Het is erin gekomen en zal hoe dan ook eruit komen. En ja, het zal pijn doen, maar als het dat niet deed zouden de mannen wel degene zijn die baren.

Maar laat die kleine maar komen hoor! Als de slaapkamer af is dan. Dus dan moet ie op zijn minst nog een weekie blijven zitten.

Jammer genoeg ben je er niet alleen met een soepele werkgever. Mijn vriend heeft er gewoon nog niet aan gedacht dat hij na de bevalling ook nog wat vrij zou kunnen nemen. Moest ik hem nog aan herinneren, terwijl ik de vorige keer echt niets kon en nu dus een dochtertje heb rondlopen van 1,5 jaar.
Op zijn werk is het begin juli ongeveer topdrukte en daar wil hij graag bij zijn (het is zijn project waar hij al een jaar aan werkt), maar ja, hij wil ook bij mij zijn. Op zijn werk vergeet hij dat laatste alleen...

gelukkig heeft krijgt mijn vriend 4 dagen verlof en hij plakt er nog een week achteraan als de kleine geboren is. gelukkig is zijn werkgever hier wel makkelijk in, maar die vraagt ook vaak hoe het gaat enzo. hij heeft zelf ook kinderen dus weet wel dat het fijn is als dit zo kan.

Terug
Bovenaan