zenuwen

A

Anoniem

Guest
Deze week is het dan (eindelijk) zover. We hebben deze week de keizersnede en zullen dan eindelijk kennis kunnen maken met onze kleine meid. Alles staat al klaar en we hebben gisteren grote schoonmaak gehad. Eigenlijk mijn man, ik heb er op een stoel bij gezeten. De schat heeft het hele huis gepoetst en het wiegje naast het bed gezet. We zijn er helemaal klaar voor! Maar nu beginnen de zenuwen wel op te spelen. Ben toch wel zenuwachtig voor de ruggenprik en de snee en zo. En ik baal er echt van dat ik haar pas twee uur later echt ga zien. Maar gelukkig blijft mijn man bij haar. Mijn moeder gaat op de dag van de keizersnee naar mijn schoonouders, daar gaan ze samen wachten tot de telefoon gaat dat ze grootouders zijn en dan komen ze gezamelijk naar het ziekenhuis. Zo kunnen ze tegelijk kennis maken met ons meisje. Nu de zenuwen nog zien te bedwingen. Voor iedereen die nog moet bevallen ook heel veel sterkte en de rest geniet maar lekker van die kleine.

x
Linda
38 weken en 1 dag

Hoi Linda,

Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ook ik zit erg tegen de keizersnee op. En ik heb ook heel lang gebaald dat ik eerst naar de uitslaapkamer moet. Nu kreeg ik wel informatie mee van het zkh dat ik terwijl ik gehecht word het kindje in mijn armen krijg. Dat is voor mij al een hele opluchting. En in de wandelgangen hoorde ik ook al dat gezien onze geschiedenis mijn man en kind misschien wel mee mogen naar de uitslaapkamer. Op dat laatste hoop ik maar niet al te veel, bang om teleurgesteld te worden, maar ik ben wel blij dat ik ons kleintje vast mag houden tijdens het hechten.

Aan de andere kant probeer ik er ook een positieve draai aan te geven. Ik vind het voor mijn man geweldig dat hij dadelijk een uurtje alleen is met zijn kind. Welke man heeft die eer normaal met een bevalling.

Bij mij is gezegd dat het 45 min. tot een uur duurt op de uitslaapkamer. Wat is bij jou de reden dat het twee uur duurt?

Ik wens je heel veel succes en ik denk aan je.

Groetjes, Marlise.

Heel begrijpelijk dat je zenuwen hebt. IK had ze ook hoor. Maar die ruggeprik valt echt 200 procent mee. Ik zat nog met mijn ogen dicht diep adem te halen (voor ontspanning) omdat ik dacht dat ie nog met de voorverdoving bezig was en toen was het al gebeurd! Van de ingreep zelf voel je niks, alleen de tweede dag ws de napijn wel heftig, maar de verpleging zei let maar op over een paar dagen loop je hier over de gang, ik geloofde het niet maar het was echt zo. Het gaat echt elke dag beter, dat moet je gewoon in je achterhoofd houden. Het komt helemaal goed!

Ik heb twee uur op de uitslaapkamer gelegen, het ligt er maar aan hoe snel je je benen weer kan bewegen, dat gaat bij iedereen anders schijnbaar.

Hoi Marlise,

Bij ons in het ziekenhuis krijg je je kindje maar heel even in je armen en dan gaat ze tijdens het hechten met de man mee naar boven. Tijdens het hechten is mij aangeraden een cd mee te nemen zodat je tijdens het hechten met een koptelefoon naar muziek kunt luisteren. Het hechten zou ongeveer 40 minuten duren. Daarna moet ik nog ongeveer een uur naar de uitslaapkamer en dan word ik boven pas met mijn en kind herenigd. Ik ben inderdaad wel blij dat mijn man bij de kleine is, is inderdaad een mooi moment voor hem en ik heb ook gevraagd of hij, als ik weer boven kom, de kleine vast mag hebben en dan naar mij toe mag brengen zodat hij haar ook echt een beetje voor kan stellen aan me. Maar ik heb begrepen dat het in elk ziekenhuis weer anders gaat, zo begreep ik volgens mij van Mommy dat zij de kleine bij haar mocht hebben in de uitslaapkamer, terwijl dat bij ons echt niet mag. Jij ook heel erg veel sterkte met jouw keizersnee.

x
Linda

Hoi Linda,

Ik begrijp best dat je tegen de ks opziet het blijft natuurlijk een hele operatie.
Bij mijn eerste bevalling werd het een spoedks en dan kun je je er helemaal niet op voorbereiden, misschien ook wel fijn maar op dat moment was het een hele terleurstelling.
Ik mocht mijn dochter even vast houden en gelukkig hebben we daar videobeelden want ik weet niet of ik het me anders nog had kunnen herinneren. Ondertussen was de gyn alles in mij weer op z'n plek aan het leggen. Een voordeel van de ks is dat je na de bevalling niet nog eens van de placenta hoeft te bevallen en dat je zeker weet dat alles eruit is.
De genezing is mij 100% meegevallen ik durfde alleen het litteken niet te zien ik dacht dat ik volledig verminkt was maar ook dat viel mee. Het is een keurig sneetje van 10cm net boven het schaambeen (haast onzichtbaar).

Dus ik wens je veel sterke deze week en laat het maar gewoon over je heen komen.

groet van Martiene

Deze keer hoop ik trouwens wel natuurlijk te bevallen maar het zou zo weer een ks kunnen worden.

Hoi kezfan,

Succes van de week!
Snap dat je zenuwen nu echt gaan komen.
Ben echt benieuwd wanneer je kleine geboren wordt. Maar ik wacht gewoon af tot het hier staat.

Liefs An 39 weken en 4 dagen

hoi linda,
ik heb het ook hoor ondanks dat ik de vorige keer ook een keizersnee had, nu het weer dichterbij komt is het toch spannend, ik ben vooral ook bezig ,met dat mijn man nu straks ook weer een paar dagen voor de kinderen moet zorgen ,dat kan hij prima ,maar ik ben iemand die graag de touwtjes in handen houd en nu moe ik het zomaar afgeven, maar ja het geeft ons straks wel weer een mooi wondertje in onze handen.
groetjes saskia

Terug
Bovenaan