ZETPIL discussiepuntje

Hoi,
Ik ben er ook makkelijk in het geven van een zetpil.Als Mike zich echt niet lekker voelt of als er een tandje of kiesje doorkomt geef ik voor de nacht een pil.Mike is gelukkig bijna nooit ziek dus gebeurd het weinig.Gelukkig maar!!!

Gr.Syl

Hai,

Wij proberen het niet te vaak te doen maar ook Mette krijgt wel eens een paracetamolletje hoor. Ze mogen op deze leeftijd (1.5) 240mg. Als ze niet lekker is maar niet doodziek dan doe ik 120mg ipv 240. Het inbrengen is geen enkel probleem. Gaat harstikke goed en makkelijk en doet geen zeer hoor. Mette is een lastig dametje maar hier heeft ze geen problemen mee. Ik kan het inmiddels zelfs in het donker hahaha. Het zijn ook maar kleine paracetamolletjes he. Mette heeft altijd veel last van tandjes en als alle tandenmiddeltjes niet helpen dan krijgt ze voor de nacht een paracetamolletje. De vloeibare versie ken ik niet. Is 1 druppel dan echt al genoeg?

gr.Ing

Al aardig wat meningen op een rijtje, als Mike en Brian écht ziek zijn geef ik ook een zetpil. Het moet wel duidelijk zijn waarom er koorts is, flink verkouden, grijpen naar oren oid je krijg namelijk niet zomaar koorts er is dan natuurlijk iets aan de hand Nu zijn wel zelf ook geen slikkers wij nemen minimaal paracetemol   Bij verkoudheid smeer ik lekker met babyluuf en een kwart ui in de kamer werkt echt als een trein!!! En wat denk je van een lekker mentholbad.
Ik lees diverse maeln dat jullie een zetpil geven als de kids last hebben wan doorkomende tanden en kiezen. Hiervoor gebruik ik Chamodent van VSM. Het werkt echt super Ik gebruik het in druppelvorm , maar je hebt ook tabletjes Ik smeer het bijv op de speen van zn fles en met mn vinger over het tandvlees!

Ik heb het idee dat ik dus iets anders met de zetpil omgaat als de meeste van jullie, maar wilde toch mijn mening met jullie delen

groetjes Achnita mv Mike (4jr) en Brian (16.5mnd)

Hoi,

Ik geef Jesse ook een zetpil, met tandjes of koorts, ze voelen zich een stuk beter na een zetpil. Ik neem ook vaak een paracetamol, dan mag hij een zetpil.
Toe vallig heeft Jesse er gister 2 gehad, hoge koorts(tandjes) en daarna voelde hij zich beter.(wel om de 6 uur geven).

Als je een zetpil geeft doe er dan een beetje vaseline op gaan ze er makkelijker in, zijn zulke kleine gaatjes van de kids.

Gr Linda

Altijd leuk zo'n discussie. Iedereen doet natuurlijk wat ie zelf het prettigste vind lijkt me.
Laatst herhaling kinder EHBO gehad. Toen vertelde die mevrouw dat je niet zo makkelijk een zetpil moet geven. Vaak schrik je van de thermometer van bijv. 40.1 C.....Dan geef je een zetpil. Maar wat doet de zetpil? DIe haalt alleen het cijfertje op je thermometer naar beneden! Dus de koorts blijft in het lijfje...

Dus zij adviseerde (want ik zei dat ik met 40.1 echt mijn kind niet zo voor de nacht weg leg) Kan wel..maar dan na 6 uur weer herhalen en dat 24 uur lang. Want zo is de kans op koortsstuip minder groot.
Omdat ze anders zo gaan "pieken" en kan het lijfje de koorts niet kwijt.

Als de mannen niet lekker zijn, duidelijk pijn hebben ZONDER koorts, gaat er hier ook een zetpil in! Inderdaad...doen we zelf ook!

x Anouk

Terug
Bovenaan