Zetpil en verkeerd ingebracht! ☹️ Help!

Daisies

New member
Hoi allemaal.

Net is mij iets vreselijks gebeurd. Iets wat je niet zo 1,2,3 aan anderen verteld. Mijn dochter van bijna 5 heeft koorts en ik wou haar na het douchen een zetpil in drukken.
Nou.. drie keer raden, in het verkeerde gat gedaan. Vreselijk! Ben er beroerd van. Ik kwam hier pas later achter ze vertelde dat ze hem nog steeds voelde wat ik gek vond, met kijken net zag ik dat hij al met crème naar buiten kwam…. Gelukkig! Dacht ik meteen. Ze hoefde niet te plassen dus er echt helemaal uit is het nog niet.

Is dit schadelijk?! Ik ben zo bang dat ik haar maagdelijkheid heb aangetast! als dat überhaupt kan….. echt ver heb ik het niet gedrukt gelukkig…..

Help! Hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen.
 
Ik gok dat je de vagina bedoelt? Dan gaat er toch helemaal niks uit door plassen? Urine gaat toch echt niet via de vagina naar buiten. Verder hoef je je weinig zorgen te maken, ook via de vagina is een zetpil werkzaam. Minder effectief, maar de paracetamol gaat nog steeds in de bloedbaan terecht komen.
Qua maagdelijkheid: relaxt. Ook kleine kinderen kunnen onderzocht worden door een gynaecoloog. Je hebt de vagina niet ineens verknald. Hoe bedoel je aangetast? Wél vind ik het zelf bijzonder dat een kleuter zelf niks zegt over de locatie waar de zetpil ingebracht wordt..
 
Bedankt voor je reactie. Dit doet me goed gelukkig.

Ze is nooit ziek dus nauwelijks een zetpil ingebracht. Zetpil vindt ze sowieso vreselijk. Ze ziet dit wel eens bij haar broertje en die reageert daar ook vreselijk op. Denk dat ze zelf niet eens meer herinnert hoe een zetpil voelt.

Ze vertelde alleen dat ze het bij haar buik voelde, maar ze was ook erg van slag.

Ik hou haar gewoon nu met slapen ook goed in de gaten en ze voelt gelukkig niks meer zegt ze… (zetpil)

Door je reactie ben ik gelukkig wel wat gerust gesteld. Nogmaals bedankt voor het snelle reageren.
 
Laat het los. Je hoeft haar echt niet extra in de gaten te houden. Je hebt niks vreselijks gedaan. Er gaat niks bijzonders gebeuren.
Tip voor in huis te halen: kauwtabletten (banaan of pepermunt smaak) of een siroop. Heb je dit gedoe in de toekomst niet meer, ook aanzienlijk vriendelijker in gebruik voor een kleuter
 
Terug
Bovenaan