<p>Hoi,</p><p>Even delen.. ik ben 35 en had een fijne relatie. Ik ben er deze week achter gekomen dat ik zeven weken zwanger ben. </p><p>Ik heb PCOS en een hormoonaandoening. In het verleden heb ik eens een poging gedaan zwanger te worden met mijn toenmalige partner, maar dat lukte niet, ik zou een hormoontherapie moeten ondergaan. Toen heb ik eigenlijk geaccepteerd dat het niet meer kwam. </p><p>Nu terug naar het hier en nu. Ik had een fijne relatie. En kwam er dus deze week achter. Ik ben enorm geschrokken, omdat ik dacht dat het niet meer kon. Ik besprak het met mijn partner, maar hij wilde niet praten, vroeg niets, en wilde dat ik het weg liet halen. Hij wilde er nooit ook maar iets mee te maken hebben. </p><p>Ik heb hier erg mee geworsteld. Dan toch abortus? Of afstaan? Ik wilde hem niet ongewenst vader laten worden. Ik kreeg vandaag een echo om te kijken hoe ver ik was.. zeven weken, het hartje klopte. Mijn partner wilde nergens bij zijn, maar mijn moeder liet een traan. Ik staarde verstijft naar dat frummeltje met een snel kloppend hartje. Ik nam de foto mee naar huis. </p><p>Ik voel liefde. En hoe graag ik ook samen een kindje zou willen opvoeden, wist ik dat ik het niet weg kon laten halen. Dus heb ik dat verteld. Nu is hij vertrokken. </p><p>Ik ben zelf momenteel aan het revalideren en woon daarom bij mijn ouders. Het zal een pittige weg worden, maar ik heb super lieve ouders, drie zussen en een hondje. Ik ben verpleegkundige en heb vroeger zeven jaar als gastouder gewerkt. Ik heb een liefdevol netwerk.</p><p>Toch word ik heen en weer geslingerd tussen blijdschap, overweldigende liefde voor dit o zo kleine leven, schaamte en schuld gevoel naar mijn partner en zoveel verdriet omdat we dit niet kunnen delen, ik hem/haar geen vader kan geven. En ik de vader in kwestie pijn doe. </p><p>Daarnaast, en dat is niet het ergste, moet ik de hele dag plassen en ben ik mega misselijk. Geen idee wat mij te wachten staat. Ik heb me aangemeld bij het fiom om over de zwangerschap te praten.</p><p>Alle tips en ervaringen zijn welkom!</p><p>Liefs nieuwe mama</p>