Zeven weken zwanger en partner verlaat mij

Bedankt voor jullie reacties. 
Ik ga door een rollercoaster van emoties. Ik mis mijn partner, moet veel regelen, lezen en nog veel meer. 
Ik heb wel contact met de moeder van mijn (ex)partner. Zij is blij voor mij/ons, maar beseft dat dit een hele moeilijke situatie is. Ze probeert met hem te praten, maar wil er geen druk op leggen. 
Ik merk dat ik me zo alleen voel, en moet veel huilen. Nou weet ik ook dat een zwangerschap je emotioneler maakt, maar ontdekken dat je zeven weken zwanger bent (terwijl je het nooit meer verwachte) en je partner die wegloopt in een paar dagen is veel. 
Soms merk/voel ik ook de vooroordelen van mensen om mij heen. Zou je dat wel alleen doen? Gelukkig zijn er ook mensen om mij heen die mij wel steunen, daar ben ik dankbaar voor. 
Gister ben ik begonnen met brieven schrijven aan dit kleine wondertje. Ook heb ik alle nodige dingen geregeld en ben ik boeken aan het lezen. 
Fijn hier ook steun te vinden. 

Neem ook vooral de tijd om dit te verwerken. Je hebt nog 7 maanden te gaan. Dus echt alle tijd om dingen voor te bereiden en te lezen. De tijd vliegt niet echt voorbij. Althans dat is, bij een eerste zwangerschap, niet mijn ervaring. Het lijkt misschien wel veel, maar het hoeft echt niet allemaal nu.

Erg vervelend dat mensen vragen of je dit wel zou doen. Geloof in jezelf en de lieve mensen om je heen :) er zijn tal van vrouwen die onbewust of bewust het moederschap alleen aangaan.

Ik kwam je verhaal tegen en ik herken helaas heel veel in je verhaal, mijn relatie is geindigd toen ik er achter kwam onverwachts zwanger te zijn. Hij wilde er ook niks van weten en is er ook voor weggelopen. Heb doorgezet, ondanks de rollercoaster van emoties. Blijdschap van moeder worden tot verdriet over mijn gestrande relatie en alleen staand mama worden. Ben ondertussen moeder van een prachtige dochter van 7 maanden! 
Het is af en toe best een beetje pittig maar heb nog geen seconde spijt gehad. Het is een prachtig wonder en een verrijking in je leven. En geloof me als ik zeg dat je dit kan! Lieve mama to be, geniet van alles wat er komen gaat en koester elk moment. Haal steun uit de mensen om je heen en huil als je dat wil zo kun je het ook verwerken. 
You got this!

Zoals ik het hoor ga je een hartstikke fijne moeder zijn voor jouw kindje! Ga ervoor ❤️ En over pratende mensen: iedereen heeft altijd wel wat op te merken. Je bent te jong, te oud, niet getrouwd, wel getrouwd (ja, zelfs daar wordt raar naar gekeken!), alleenstaand, etc. Jij kan dit gewoon en mensen die praten mag je lekker achter je laten.

Terug
Bovenaan