Zie het ff niet meer zitten...

Moet ff mn ei kwijt. Ik baal zo enorm van die stomme spruw. Daarnaast voel ik me echt zo'n enorme kluns met borstvoeding. Het leek erop dat de spruw maar niet minder werd. Nu ben ik via borstvoeding.com erachter gekomen dat de instructies van ha en apotheek niet goed waren. Nu behandel ik de spruw op een andere manier (wattenstaafje en dan smeren op wangen en tong) en nu zie ik wel wat verbetering, maar ik heb zelf ook nog last en dat is echt niet fijn voeden. Tot nu toe heb ik bijna alleen 'live' voeding gegeven, maar ik wil proberen om voorraad op te bouwen, zodat ik af en toe ook weg kan. Geen idee hoe ik dat moet doen. Voel me echt zo dom... Zit alleen maar met stuwing en een dochter die niet goed drinkt. En ik ben als de dood voor meer stuwing/borstontsteking. Wil graag zo lang mogelijk borstvoeding blijven geven, maar zo hoeft het niet... :-(

Iemand trouwens ervaring met reflux? We twijfelen eigenlijk al heel lang. We dachten steeds aan spruw, maar misschien is het toch wat anders. Na de geboorte hebben ze haar maagje leeg gespoeld en we denken toch dat daar een boel klachten door zijn veroorzaakt.

Sorry hoor... ik moest even klagen.

Klagen mag altijd! Ik geef ook borstvoeding, nu bijna 6 weken. nadat de kraamhulp weg was voelde ik me alsof we in het diepe waren gegooid.. geen idee of ik haar goed aanlegde en die stomme tepelgoedjes, wel of niet blijven gebruiken? Kolven hoe doe ik dat, wanneer en wat doe ik dan met de melk? ik heb die vragen hier ook gesteld en opgezocht op borstvoeding.com. ik heb smorgens de meeste voeding omdat er dan meer tijd tussen de voedingen zit. je kan er dan voor kiezen om na de voeding je borsten leeg te kolven. ik kolf meestal voor de voeding ongeveer 100 cc. ik kies er voor om voor de voeding te kolven omdat mijn borsten dan zo vol zitten dat ik het makkelijker maak voor Aniek om te drinken en ik heb toch melk genoeg. ik vries de melk dn in in zakjes..
Hetis belangrijk om.naar je lichaam te luisteren en je eigen intuitie te volgen. Die tepelhoedjes probeer ik nu zelf te minderen als het goed voelt. maar als het niet goed voelt drinkt ze mooi met. je kan altijd een lactatiekundige vragen. hier hebben ze eens in de 2 weken een gratis inloopspreekuur.. ik ben er zelf.nog niet geweest.

Gooi het eruit, als je er mee rond blijft lopen heb je er alleen jezelf mee!
Wat betreft bv kan ik niet helpen, maar hoezo twijfel je aan reflux? Onze kleine meid heeft het en wat we bij haar zagen was veel slikken na een fles, een pijnlijk gezicht trekken bij het laten van een boer, veel huilen na een fles. Mondjes terug geven. Al deze symptomen werden met 1,5 week steeds erger en toen zijn we naar de ka geweest, die heeft vervolgens eerst de voeding ingedikt. Echter dit hielp nog niet volledig, dus toen hebben we een week later ook medicatie gehad. Als je het niet vertrouwd gewoon even de ha of ka bellen!

Hoi,

Ik geef ook borstvoeding. Wat vervelend immke dat je het gevoel hebt dat je in het diepe gegooid bent. Tegenwoordig is de overheid zo gefocust op bv dat je zou denken dat je kraamzorg daar veel tijd aan moet besteden. Bij ons is dat wel gebeurd, maar had toch nog wel één hoop vragen waar je pas achter komt als je re mee gaat werken. Maar goed...
Ik vind kolven vrij vervelend. Jake komt vaak dus heb al het gevoel dat ik dan steeds met voeding bezig ben. Daarnaast krijg ik hele pijnlijke tepels als ik het naast de voedingen nog doe en omdat ik het niet regelmatig deed raakte mijn borsten wat van slag. Wij geven nu 2x in de week één flesje ipv borst. Mijn vriend geeft die dan en dan kan ik nog kolven. Hij kan dan één fles geven als ik weg ben, maar als het langer duurt hoeft hij niet nog één keer fv te geven (dat vind ik dan wat veel) en je bouwt één voorraad op. Mijn vriend wil ook graag zelf een flesje geven.
De laatste keer dat ik weg geweest ben stonden mijn borsten bij thuiskomst wel op springen en jake moest gelukkig nog eten. Had daarna eigenlijk nog wat moeten afkolven want hij had niet genoeg gedronken en ik werd 's nachts met pijnlijke borsten wakker. 's ochtends was het weer goed.

Zo heel verhaal, maar dit werkt bij ons nu goed.

Bel een LK!! Echt, wat een verschil geeft dat. Die kan je op alle vragen antwoord geven..
En voor de spruw raadt ik Gentiaan Violet aan (te bestellen via eurolac).

Hoi hoi

wat een gedoe he, die 1e weken. Ik heb geen borstvoeding gegeven, maar heb wel geleerd dat je je eigen gevoel moet volgen en hulp vragen.
loop niet te lang met problemen rond

en zelf lijkt het mij fijner als je 1 flesje per dag bijv ochtends of juist de middag geeft ipv altijd bv.
Dan kun je nog een keertje de deur uit, iets voor jezelf doen, bij je ouders langs enz.
En dan is je kleine ook gewend aan de fles als je meer wilt afbouwen

Ook manlief is meer betrokken als je fv geeft

Succes ermee

Dank voor al jullie reacties, ladies! Mn meisje heeft lekker doorgeslapen vannacht en dat is voor mama ook wel eens heel erg lekker! Vermoeidheid speelt ook een grote rol ;-). Wel met een nat shirt wakker geworden, maar goed... Meteen een beetje afgekolfd en daarna gevoed. Ging eigenlijk prima.

Ik heb ook wel een beetje het gevoel in het diepe te zijn gegooid hoor. In de kraamweek heb je hulp, maar daarna niet. En dan komen inderdaad de vragen pas. Met name over die praktische dingen als hoe bouw je een voorraad op etc. Was er maar een stappenplan wat voor iedereen werkte haha.

Tja, waarom twijfel over reflux? Goeie vraag. Heb een hele waslijst met symptomen, maar als je dan op internet kijkt, kan het dus van alles zijn. Ik ga zo iig maar even cb bellen.

Goed idee, een LK. Ik ga maar eens op zoek dan. De spruw begint gelukkig al stukken minder te worden! Blijf de medicijnen voorlopig nog wel gebruiken voor het geval dat.

Ik heb in de kraamweek ook wel veel advies gehad maar de vragen komen er na pas.. lk heb de lk niet gebeld omdat ik dat veel te duur vind. ik snap niet dat je daar zoveel voor moet betalen terwijl ze bv willen promoten! Ze moeten die drempel naar advies lager maken.
Gelukkigbheb ik hier al mijn vragen beantwoord gekregen en ben ik zelf niet zo onzeker aangelegd waardoor ik mijn gevoel durfde te volgen.
ik heb nu een redelijke voorraad en Aniek krijgt af en toe een flesje als ik er niet ben. ik vind het fijn dat ik nu onbezorgd weg kan gaan. morgen ben ik de hele dag weg, dat vind ik nog wel heel spannend!
Ik heb wel een soort ritmr in het kolven. smorgen doe kk dat meestal. Op maandag en vrijdag zet ik het in een flesje in de koelkast, je mag het daar 5 dagen bewaren en zo kan ik ook onverwachts de zorg nog wel eens overlaten aan een ander als ik weg wil/moet. is het niet gebruikt dan gooi ik dat gewoon weg. de andere dagen vries ik in. af en toe kolf ik extra, savonds, dan geeft ze net gedronken, ligt heerlijk te slapen en komt nog lang niet voor een volgende voeding, dan kolf ik voordat ik ga slapen om te voorkomen dat ik wakker word van lekkende, volle, pijnlijke borsten.
Ik gebruik difrax flessen, daar zuigt ze gee vaccuum in en omdat ik nu nog regelmatig tepelhoedjes gebruik pakt ze de fles gelijk. alleen bij een ander, van mij accepteerd ze geen fles.

Terug
Bovenaan