zie het niet meer zitten

Hallo Rupsje,
Lijkt me hartstikke zwaar voor je, zeker als je vriend/man niet veel of pas laat thuis is. Ik ben er echt van overtuigd dat de hele dag met een klein kindje zijn veel zwaarder is dan naar je werk gaan ook al run je een 'multinational'.
Zet m op!
Zou het helpen om iets strenger te zijn voor je kind en hem iets meer te laten huilen? Misschien zoekt hij ook wel de grenzen op? En verstaat hij de kunst inmiddels om altijd jou aandacht te kunnen krijgen?
Klets er eens over met iemand die jou en je kindje goed kent! Misschien heeft iemand goede tips, en schaam je vooral niet want het is echt een herkenbaar onderwerp, voor iedereen denk ik met een klein kindje.
Succes en laat maar weten hoe het gaat, groetejs Marieke

Nou, je hebt hier je plekje gevonden hoor; genoeg moeders die af en toe hun kids achter het behang willen plakken:

(dit is niet mijn kind; op internet gevonden fotootje)

Zoals de anderen ook al zeiden; probeer ff wat tijd voor jezelf te maken. Ik heb ook wel gemerkt dat als ik niet goed in m'n vel zit, ik dit ook uitstraal naar m'n dochter. Zij reageert daar meteen (ook negatief) op! Dus dan kom je in een cirkeltje terecht waar je moeilijk uitkomt!
Dus denk ook om jezelf!

En bedenk; alles is een fase en gaat uiteindelijk weer over!

Sterkte en schrijf hier gerust je frustraties van je af!

Jacoline.

hallo allemaal en bedankt voor de fijne reacties.dat ik wat strenger moet zijn is waar hoor,natuurlijk weet hij precies hoe hij me heeft.op die leeftijd zijn ze best slim.ik moet zeggen dat ik erg tegen de nieuwe week op zie.zeker de maandag is altijd lang.gisteren zijn we lekker weggeweest maar na t weekend zal het weer wel beginnen.ik kan van mn vriend ook weinig verdragen en we hebben daar vaak ruzie om,ik wil ook steeds maar weg,maar ik kan er natuurlijk niet voor weglopen,ik kan beter een oplossing zoeken.maar ik vind het wel fijn dat jullie zo begripvol zijn.en dit gaat zeker over,dus maar hopen dat dat snel gebeurt.

ik wil ook alles aangrijpen om me maar goed te voelen,van zelfhulp boeken en ik denk ook over lichttherapie en cds snappen jullie me?of de inrichting van t huis veranderen,speelgoed,(ander)speelgoed kopen,maar ik ben bang dat dat niet helpt,herkennen jullie dit,of ben ik gewoon wanhopig??

Hoi,

Tuurliljk, als je niet meer weet hoe of wat, ga je hopen dat alles werkt, Van je huis feng shui inrichten tot Char . Als ik het zo lees zitten jullie twee ook een beetje in een vicieuze cirkel, jij en je kindje.

Verder heb ik heel veel goede verhalen gehoord over een osteopaat. Ik weet niet of dat wat voor je uk is, of misschien heb je het al geprobeerd, maar op www.osteopathie.nl vind je meer info.
Een andere tip die ik ook ergens heb gelezen is om je kindje twee middagen in de week naar het kdv te brengen. Heb jij 2 x 5 uurtjes voor jezelf & de klusjes die moeten gebeuren.

En echt, voel jezelf niet schuldig als je je koter achter het behang wilt plakken! Dat maakt je geen slechte moeder of een slecht mens. Ik geloof dat het hier al een keer gezegd is (en helaas is het waar) er rust een groot taboe op het af-en-toe eens niet leuk vinden van je kind of, liever gezegd, van de situatie waarin je jezelf op dat moment bevind.

Heel veel sterkte maandag.

KT

Hoi rupsje,
Misschien heb je iets aan deze tip. Ik herken je verhaal namelijk deels. Mijn oudste (is nu 3) heeft ook zo ´n periode gehad. Wat ik trouwens altijd deed als ik het ff niet zag zitten is bellen met Thuiszorgorganisatie Thebe, daar geven ze altijd prima advies en ze bieden een luisterend oor, dag en nacht. Je kunt ze dus altijd bellen en dan krijg je iemand aan de lijn die veel ervaring heeft met babies en kindertjes. Heeft mij al vaak geholpen. Ik heb destijds het advies gekregen om voor mijn dochter een vast speelschema te maken. Ik deed dat ongeveer zo,misschien heb je er wat aan.
- Opstaan, boterham eten, melkje drinken
- Half uurtje SAMEN spelen en daarna je kleintje in de box zetten met 1 of 2 speelgoedjes
- je kunt dan bijvoorbeeld ook steeds hetzelfde muziekje aanzetten en je kleintje vertellen dat ie in de box zelf moet spelen tot de muziek helemaal afgelopen is.
- daarna samen fruit eten, weer even een half uurtje SAMEN spelen en dan je kindje weer in de box zetten.
Ik was destijds verbaasd dat ze nog adviseerde om mijn ukkie in de box te zetten want dat deed ik toen eigenlijk al niet meer maar ben er toen toch weer mee begonnen.
Binnen 3 dagen begreep mijn dochter al wat haar te wachten stond en ging ze niet meer gillend de box in maar ging ze gewoon direct spelen.
Sommige van onze ukkies hebben erg veel behoefte aan structuur volgens de mevrouw van Thebe en dan werkt deze methode.
Misschien kun jij het ook uittesten. Even 3 dagen proberen en werken met vaste tijden. En steeds vertellen wat er gaat gebeuren aan je kleintje want ze snappen vaak al meer dan je denkt!

Succes en als je nog vragen hebt over deze methode,laat maar horen hoor!

Groetjes,
Ursula (mama van Maureen (3 jaar 1 maand) en Stephanie (1 jaar 3 maanden)

hallo en bedankt voor je berichtje,wat jij zegt klinkt nog zo gek niet vind ik,s avonds voor hij gaat slapen doen we eigenlijk net zoiets.hij gaat in de box,dan krijgt hij nog een liga op gevoerd,en dan gaat hij liggen en met zn benen spelen,en hij kroelt met al zn knuffels,wij noemen het afbouwen voor hij naar bed gaat,even al de energie eruit,we doen dit al een poos,en hij weet het nu al,en vind t fijn,als hij dan in zn oogejs gaat wrijven dan gaat hij naar bed.dus wat je zegt,als ze zoiets eenmaal gewend zijn,dan weten ze niet anders,ik ga t zeker uit proberen.dank je.groetjes rupsje

Terug
Bovenaan